vectra1996 Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 En typisk feil på denne golfen er visst at vann blir sittende igjen bak lista foran ved førerdøra. Nå i vinter har vannet frosset til is, og vips så brettet nedre hjørnet på døra seg når jeg åpnet den. Har forstått det slik at på Golf 5 fra 2007 så kan man ta av selve dørplata. Hvor sitter skruene og er det noe jeg må tenke på når jeg skrur den av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Prøver du å si at jeg må fjerne dørpanelet før jeg kan fjerne dørplata?Jeg er ute etter å bytte/reparere denne delen:http://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=557687&f=258&bk=950602&dk=0416&no=2Selve plata som sitter på utsiden av døra. Er visst kun denne modellen det er avtagbar dørplate på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Er en hel haug av Torx 30 skruer som holder dørpanelet. På begge sider, og under døra. Fjern lista bakerst på døra, skru av håndtaket og skru ut alle Torx skruene så er panelet løst. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Prøver du å si at jeg må fjerne dørpanelet før jeg kan fjerne dørplata? Nei, overhodet ikke. Bare jeg som leste litt fort, og raskt og feilaktig tenkte du mente dørpanelet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Så da er det ingen som har erfaring med å ta av dørplata som sitter yttersiden av venstre fordør? DØRPLATE PÅ YTTERSIDEN AV DØR OG IKKE DØRPANEL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 TL3518 har svart på det du spør om. (han skrur mye på slike biler) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 TL3518 har svart på det du spør om. (han skrur mye på slike biler) OK. Trodde han forklarte hvordan fjerne panelen. Men da har jeg en detaljert plan så da er det bare å gå i gang. Takk takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisGolf Skrevet Mars 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2014 er kansje litt seint ute, men har litt erfaring med disse. det er viktig å sette riktige bolter på riktig plass, ellers kan det forekomme skade på den ytre dørplaten. kan forekomme små "buler" enkelte steder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg