Gå til innhold

1999 VW Polo 1.4 Vil ikke starte.

Ranger emnet

olekjoleogstoff

Anbefalte innlegg

Heisann, 

Har sett gjennom en del tråder her angående emnet. Tenker det er like greit jeg lager en egen tråd på bilen. 

Bilen er en 1999 VW Polo 1.4 Bensin 6N, med motortype APQ. Km stand 182.000

I.f forrige eier merket han at den gradvis bare gikk dårligere, til slutt stoppet den og har ikke villet starte siden.

Det har blitt utført kompressjonstest, denne var OK. Det er gnist på coil/tennplugger(Tennpluggene er også nye). 

Fikk en bekjent med VAGCOM til å ta en diagnose på den, eneste feilkoden som var realtert til emnet var kode 00533( http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00533 )Med litt hjelp fra vår gode venn internettet har jeg gjort noen forsøk. Jeg har sjekket at bensintrykket er tilstede, så bensinfødepumpen har jeg utelukket. Jeg har byttet luftsjelpet med den elektronikk som medfølger den. Det kommer også ny bensin på tennpluggene når jeg forsøker å starte den. Kan det være startsperren som har resignert?

Så mitt spørsmål er om det er noen der ute som har vært borte i tilsvarende problem eller har noe løsninger jeg kunne ha prøvd?

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk startsperre feil er om du får start på bilen, men etter 1-2 sekunder så skrur den seg av selv. Nøkkel symbol bruker å blinke i dashbordet da

Gass spjeldet du mener med luftsjeplet. Da du bytter det må du inn til møller for å legge inn nye grunn innstillinger.

Om det kommer bensin på tennpluggene så er det noe alvorlig feil :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig.. Får ikke start på den i det heletatt. Men han som tok testen på den sa en den har/hadde hatt en forbigående feilkode på startsperren i dag. 

Har byttet dette til et annet, men har valgt å sette på plass det som satt på bilen. Må det likevel legges inn grunninnstilling på nytt?

Jeg snakker ikke store mengder med bensin, men typ såpass om man tar et sigarettpapir inntil så avgir den fuktighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider