jilljohanne89 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Toppdekselpakning gikk her i januar og bestilte nytt og byttet. Kjøpte da en gummipakning, og var en korkpakning på bilen. Nå, er ikke gått 1 mnd en gang og bilen spyr ut olje ifra toppen! Vet ikke om det er selve pakningen, men ser nesten slik ut siden det kommer derifra. Men noen som vet hvor jeg kan bestille en pakning av kvalitet? Har søkt på Google etter pakning, og da fikk jeg bare opp carparts.no, og det var fra der jeg bestilte gummipakningen, som tydeligvis ikke var av kvalitet! Kan det eventuelt være noe annet enn pakningen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseko Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Hei. Selv om jeg har en Passat så har jeg ikke skrudd på noen, så ta dette med en klype salt, men ofte er lekkasje i toppdekselpakning et tegn på for høyt trykk fra veivhus eller at veivhusventilasjon er tett. Det skal ikke være så høyt trykk i toppdekselet. Hvis du tar av oljepåfyllingslokket, ser du om det står oljedamp opp der, som tyder på for høyt trykk. I såfall må du få sjekket hva som kan forårsake trykket: Tett veivhusventilasjon eller mer alvorlige ting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Du skriver hverken motortype eller modell, men når man bytter fra korkpakning til gummipakning så må man samtidig bytte pinneboltene, dette da de for korkpakning har krage og kan ikke brukes med gummipakning som har avstandsstykke i selve pakningen. Mer om dette her http://www.bilforumet.no/topic/288961-bytte-toppdekselpakning-skal-klavetetning-av/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jilljohanne89 Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Det er en 1.9 tdi. 99 modell. Har dere noen link til toppdekselpakninger? Som kanskje er kork da? Den har jo ikke gjort dette før vi byttet pakning. Så regner med at det er den som er problemet. Viste ikke at man måtte bytte boltene å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Kjøp ny pakning på Møller, koster ikke stort, gummipakning er forresten mye bedre enn kork. Siden du har '99 1.9TDI så gjelder ikke bytte av bolter på din. Og som Larseko skriver, sjekk veivhusventilasjonen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jilljohanne89 Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Kjøp ny pakning på Møller, koster ikke stort, gummipakning er forresten mye bedre enn kork. Siden du har '99 1.9TDI så gjelder ikke bytte av bolter på din. Og som Larseko skriver, sjekk veivhusventilasjonen. Kan man bestille det fra nettet? Skal få sjekket veivhusventilasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Jägermeister skaffer nok, ellers kan du også kjøpe hos www.skruvat.no Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg