Gå til innhold

Oljelekkasje fra toppdekselpakning

Ranger emnet

jilljohanne89

Anbefalte innlegg

Toppdekselpakning gikk her i januar og bestilte nytt og byttet. Kjøpte da en gummipakning, og var en korkpakning på bilen.

Nå, er ikke gått 1 mnd en gang og bilen spyr ut olje ifra toppen!

Vet ikke om det er selve pakningen, men ser nesten slik ut siden det kommer derifra. Men noen som vet hvor jeg kan bestille en pakning av kvalitet? Har søkt på Google etter pakning, og da fikk jeg bare opp carparts.no, og det var fra der jeg bestilte gummipakningen, som tydeligvis ikke var av kvalitet! Kan det eventuelt være noe annet enn pakningen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Selv om jeg har en Passat så har jeg ikke skrudd på noen, så ta dette med en klype salt, men ofte er lekkasje i toppdekselpakning et tegn på for høyt trykk fra veivhus eller at veivhusventilasjon er tett. Det skal ikke være så høyt trykk i toppdekselet. Hvis du tar av oljepåfyllingslokket, ser du om det står oljedamp opp der, som tyder på for høyt trykk. I såfall må du få sjekket hva som kan forårsake trykket: Tett veivhusventilasjon eller mer alvorlige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver hverken motortype eller modell, men når man bytter fra korkpakning til gummipakning så må man samtidig bytte pinneboltene, dette da de for korkpakning har krage og kan ikke brukes med gummipakning som har avstandsstykke i selve pakningen.

Mer om dette her http://www.bilforumet.no/topic/288961-bytte-toppdekselpakning-skal-klavetetning-av/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider