StanceM Skrevet Februar 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 (endret) *PROBLEM LØST!* Føleren til kjøleveska som måtte byttes. Hei, jeg har en 1999 Berlingo 1.4 bensin. Når bilen oppnår arbeidstemperatur og jeg eventuelt parkerer bilen og lar den står litt, så nekter den å starte. for at den skal fyre opp så må jeg holde gassen helt i bånn og dra den på starteren i minimum 10 sekunder for. da starter den, men harker og smeller og går dårlig i noen minutter. jeg må holde gassen inne hele tiden for at den ikke skal kvele seg, og så fort jeg slipper opp gassen og skal gi gass igjen så prøver den å kvele seg i opptil 3 sekunder før den "gir gass" igjen (selv om jeg har gassen inne). jeg fikk byttet coilpakka eller hva det heter (den over plugga) men det gjorde ingen verdens ting. noen her som kan vite hva som er feil?? eller kan ha en løsning? Jeg tenkte selv det kunne være tett Katalysator, men jeg er ikke sikker.. Endret Mars 6, 2014 av EmilMyrdal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StanceM Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2014 ingen som vet noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henninglen Skrevet Mars 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2014 kan være temp. føleren til kjølevæska siden det bare skjer når den er varm. Den legger seg ofte på -40 grader hvis det er brudd i den og peiser på med bensin. når motoren blir varm så får den alt for mye bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StanceM Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2014 oh takk! det tenkte jeg ikke på. får sjekke det i morgen, takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StanceM Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2014 Du hadde helt rett @Henninglen, det var føleren til kjølevæska som var gåen. målte konstant -5 grader og choka seg no fælt når den var varm. bytta føleren og fyrte på første forsøk! tusen takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg