Gå til innhold

Bytte oljepumpe på 1.8 uten turbo

Ranger emnet

Lucifer-

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått problemer med oljetrykket på passaten min. Er en 99' 1.8 uten turbo.

Har byttet trykkbryter og skiftet til orginalfilter da feilen oppstod etter et oljeskift, men

fortsatt er det ingen bedring. Har snakket med møller, og de skulle ha 5000,- for pumpa,

men den finner jeg jo mye billigere andre steder.

Problemet er at jeg er usikker på hva slags ekstra deler jeg bør kjøpe med til pumpa av pakninger etc.

Hvis noen kunne hjulpet meg ville jeg vært veldig takknemlig. 

Er det forresten ok å bruke www.skruvat.no? Ser at pumpa er billigst der hvis jeg bestiller innenlands.

Trenger jeg f.eks ny bunnpannepakning og pakinger i og rundt pumpa? Og isåfall hvilke delenr trenger jeg?

På forhånd takk.

Anders Wang Salbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pumpa er av merke Topran (et av de billigste merkene), kan selge deg en slik for 500 kr ferdig levert. Kan også skaffe original pumpe, ca 2400kr ferdig levert. biggrin.gif Send PM hvis du er interessert.

Selv har jeg aldri brukt Topran, prøver å holde meg unna de "billige" merkene, som f.eks Topran, Blueprint, Delphi osv, men det er jo mange som bruker disse uten problemer... Har solgt mange deler fra Topran før og ingen har klaget så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pumpa er av merke Topran (et av de billigste merkene), kan selge deg en slik for 500 kr ferdig levert. Kan også skaffe original pumpe, ca 2400kr ferdig levert. :D Send PM hvis du er interessert.

Selv har jeg aldri brukt Topran, prøver å holde meg unna de "billige" merkene, som f.eks Topran, Blueprint, Delphi osv, men det er jo mange som bruker disse uten problemer... Har solgt mange deler fra Topran før og ingen har klaget så langt.

Det høres jo absolutt interessant ut. Men den jeg egentlig lurer på er hvilke ekstra pakninger og sånt jeg trenger å kjøpe med for at det skal bli så bra som mulig. Og man må vel ut med all olje og fylle på ny når dette blitt gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider