Gå til innhold

sperre på turbotrykk?

Ranger emnet

R666

Anbefalte innlegg

heisann!

skulle opp med trykket på mazdan min (323 gt-r), når jeg kom på ca 1.2 bar kutta den.

Turbolampa begynte å blinke å det pep, noen som har vært borti noe sånnt?

Ligger det en slags idiotisk sperre noen plass?

Å i så fall, hvor er den???bambam

mvh

Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det høres nesten ut som samme problem jeg hadde på min GT-X.

Men det jeg gjorde var at jeg monterte powerfilter og effektanlegg.

Dvs, jeg monterte bare eksosanlegg helt bak til bakpotta.

Problemet var at når jeg ga full gass så "kuttet" den på 5000rpm også peip det fra sikringsboksen et sted også smalt det i eksosanlegget også fortsatt den å dra på turtall etter ca. 1 sek., men dette problemet ble borte etter at jeg fikk montert bakpotte, med andre ord mitt problem var vell for lite motstand..

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta til KN som skulle fungere opp til 340 hk, sa dem vertfall :D Har 2,5" eksos med bakre demper, men med kat da..... Hørt ondsinnede rykter om at det kan ligge en trykkføler mellom wastegaten og turboen. Denne er vist fjerna hos flesteparten av tidligere eiere el. , men ikke på min bil...skal av med fronten i dag, s får se hva jeg finner :rolleyes:

Problemet er at den slipper av trykket på ca 1,1-1,2 bar, det vil da si sånn ca 4500rpm. Skal se litt på mulighetene for bedre eksos, frem med rørbøyer å 3" rør :D Kattn skal vertfall bort...

Mvh Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva jeg finner, byttet ut dumpventilen var første steg, ble slutt på fjuskinga da :D Trodde det var den som var feilen, men det var det ikke. Fuel cut defender....tja, kanskje det. Får en liten stopp på 5000 rpm ( ved lavere trykk en 1.1bar), så kanskje jeg blir kvitt den lille stoppen da.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kuttet helt ved 1,1 bar, men under gikk det fint, bare en liten "pause" ved 5000rpm i et halvt sekund. Koblet fra en sensor mellom turboen og wastegaten i går kveld. Har ikke fått testa om den fortsatt kutter, men bilen gikk fint opp til 6500 rm uten stopp(vil ikke over rødstreken :D ) Satt på ny dump ventil i går, så skal opp med trykket til 1.5 i dag, bare for å prøve.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

1,1 bar og fuelcut høres mystisk ut.

En GT-R som er i orden skal ikke kutte før 1,7-1,9 bar. Har faktisk hørt om noen over 2 bar, men nok om det.

Ditt problem kan være følgende:

Bensinfilter : Har reddet "gud vet hvor mange" GT-R er fra å brenne hull i stemplene ved å skifte dette. Det sitter så trangt til, så de fleste gidder ikke å skifte det. Har du ikke skiftet det; GJØR DET ! Ta ut batteriet så kommer du bedre til.

Turboslanger : Lekk i disse kan skape fuelcut. ECU vil føle at det er lekkasje(den tror egentlig trykket er for høyt), og kutte bensinen. Hører du en hvese-lyd ved ladetrykk, sjekk over alle slanger.

Original dumpen kan også være for slapp, og lekke tilbake.

Håper dette var til hjelp.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

har ikke bytta bensinfilter enda, men skal gjøre det så snart jeg får tak i ett.

Ikke så enkelt å høre noen hvese lyder, bortsett fra lyden av luftfilteret da, høres ut som en støvsuger på 20000watt.

Skal montere ny cooler snart, så får gå over slangene da.

Fikke høre at det var ei trykksperre som ligger å føler på trykket, å når det overstiger 1,1 bar kutter den. Men vet ikke om det stemmer før jeg har fått prøvd :D

Dumpventilen ble monter i går, s tror ikke det er noe galt med den

takk for tipset om bensinfilter, bestillte det akkurat nå, får det i kveld:D

noen som vet om om girkassene tåler dyno benk?

mvh

Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor mellom turbo og wastegate ?

Turboen har jo intern wastegate og den eneste duppedingsen du finner på turboen er den orginale boostcontroller solenoiden.

Hvis du lurer på hvor ting ligger og hva de brukes til anbefaler jeg deg å lese litt i disse manualene: http://www.323gtx.co.uk/pn/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=868&postdays=0&postorder=asc&start=30

Jeg hadde samme problem som du på min tidligere GT-R.

Det skulle være ganske bra dokumentert i denne posten:

http://www.323gtx.co.uk/pn/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=925&highlight=

Det viste seg å være pluggene. Kjøp nye NGK BKR8EVX 11 og kjør på.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Skal sette på nytt bensinfilter i kveld, har akkurat kjøpt nye plugger, hehe denso , men etter ha lest de linkene du postet går jeg over til ngk.:D

skal se nærmere på de workshop manualene når jeg kommer meg hjem, lurer på hva faen jeg kobla fra, hahaha, sikkert ikke noe viktig siden bilen fungere som "normalt"

mvh

Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Puff

Etter demontering av hele trykksystemet dukket det opp en trykkslange med ei stor rift på en 5 cm, bytta ut slangen, ladder vertfall 1.5 bar nå, måleren går ikke lengre.....:D

Hvis du ikke har lyst å ødelegge motoren din, så kjøper du en måler som går litt lengre. Kjøp en skikkelig en når du først er i gang, kjøper du en måler til 150 spenn, så er det vanligvis en grunn til at den koster det :)

Det er dyrt å ødelegge motoren, mye dyrere enn en måler til en tusenlapp. Husk også at målere gir deg streetrespect, jo flere jo bedre :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

skal bytte måler opp til min. 2 bar :) men har ikke planer å kjøre over 1.5 de første ukene, går forsåvidt godt nok på 1.2.... Har lurt på litt flere målere, men vet ikke hva jeg skal ha helt enda + at plassering er ikke akkurat så lett....:)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider