Gå til innhold

sperre på turbotrykk?

Ranger emnet


R666

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har montert endel dumper oppigjennom tidene, og må si at RFL'en er den jeg er mest fornøyd med. Ser at Arild ikke er enig, men jeg liker RFL'en pga bra flow, og enkel design. Ingen membraner som ryker, etc.

 

Lyden kan jo diskuteres, for er den justert slapp, blir det skikkelig slapp lyd (ett stort, trøtt "wosh"). Min smak er alle org. shims, og en 12 mm mutter i tilegg. Litt gassing da, så kvittrer den (Cruise-giring), og masse gass - fin, sint dump-lyd.

 

Er ikke av typen som går lei den lyden på en måned (aldri).

 

Hvis du er det, kjøp en resirkulerende variant.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Har montert endel dumper oppigjennom tidene, og må si at RFL'en er den jeg er mest fornøyd med. Ser at Arild ikke er enig, men jeg liker RFL'en pga bra flow, og enkel design. Ingen membraner som ryker, etc.

 

Lyden kan jo diskuteres, for er den justert slapp, blir det skikkelig slapp lyd (ett stort, trøtt "wosh"). Min smak er alle org. shims, og en 12 mm mutter i tilegg. Litt gassing da, så kvittrer den (Cruise-giring), og masse gass - fin, sint dump-lyd.

 

Er ikke av typen som går lei den lyden på en måned (aldri).

 

Hvis du er det, kjøp en resirkulerende variant.

 

mvh

 

Ok! Da må det justeres!!!!

Hvilket trykk anbefales å kjøre med til daglig bruk?

 

Har en justeringsbryter inn i bilen med en ventil i motorrommet. Slik at det kunne veksles mellom AV (org trykk 0,5) og PÅ (0,9). Men etter eg byttet i RFL dump og fjernet katalysatoren så blir trykket nærmere 0,7 på AV og nærmere 1,2 på PÅ.

 

Er dette normalt?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

 

Ok! Da må det justeres!!!!

Hvilket trykk anbefales å kjøre med til daglig bruk?

 

Har en justeringsbryter inn i bilen med en ventil i motorrommet. Slik at det kunne veksles mellom AV (org trykk 0,5) og PÅ (0,9). Men etter eg byttet i RFL dump og fjernet katalysatoren så blir trykket nærmere 0,7 på AV og nærmere 1,2 på PÅ.

 

Er dette normalt?

 

Det er helt normalt at trykket stiger når men fjerner katen.

Ble det litt mere liv i bilen nu da??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Det er helt normalt at trykket stiger når men fjerner katen.

Ble det litt mere liv i bilen nu da??

 

Ja, absolutt... Kjempe artig :)

Men må justert dumpen til en litt kvassere lyd enda... Har lagt i mellom de 6 skivene som fulgte med. Men må nok til med flere!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår