volvosjuførti Skrevet Mars 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2014 Hei. Møtte problemer på vei heim frå arbeid idag. Kjørte i 80-85 på hovedvegen, og so kom plutselig " transmisson service, warning" på, og mister med eingang motorkraft og det lukter svidd. Før eg får bremset ned å stoppet på busslomme, so kjem "engine fault" opp. Kjører bilen så den siste km heim, får då kun kjørt i maks 60 km/t, og får ikkje gire (automatkasse) verken i tiptronic eller av seg sjøl. virker som den er låst i eit gir. Når eg starter den igjen etter ein time den har stått i ro, so er alle feilkodene vekke, og bilen fungere heilt fint på ein testtur på 10 min. Snakket med Kverneland bil, de har egentlig ikkje peiling, og vil ha den inn på diagnose, men sei samtidig at dei mest sannsynlig ikkje finn noko feil siden varslene er vekke. Er det nokon som har peiling? Kvir meg litt for å kjøre den no... Håper på raskt svar Siter No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6 Peugeot= 1998 Partner 1,9. Før: Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8 Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2014 Det høres ut som girkassen går i safe mode da får du kun ett gir og revers eg fikset ein bil med dette men da var den i safe mode konstant og dette var ein sikring som var røket. Hva som forårsaker det hos deg vett eg ikke du må ta diagnose feilkodene lagrer seg ofte men ikke altid men verkstedet kan prøve og fremprovosere feilen og ha med diagnoseapparat, det gjør vi men dette kan koste penger spesielt om det tar tid før feilen kommer. Prøv og kjør bilen om feilen kommer stopper du på ein busslomme og stopper motoren tar ut nøkkele og starter på ny da vett du iallefall om det var eingangstilfelle eller om det er noe som kommer og går. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvosjuførti Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2014 Takk for svar! Har vert ute med den igjen, får ikkje framprovosert feilen idag iallefall. Men kjem nok igjen... Kom gjerne med fleire tips, skal sjå over sikringene i morgo i dagslys :) Siter No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6 Peugeot= 1998 Partner 1,9. Før: Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8 Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2014 Som regel kan feil som har forårsaket nødmodus leses ut selv om feilen ikke er tilstedet, da dette er feil som logges i styreenheten.Nødmodus på girkasse kan være så mangt, diagnose er eneste utvei for å få et innblikk i hva feilen omfatter. Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2014 Hadde det Takk for svar! Har vert ute med den igjen, får ikkje framprovosert feilen idag iallefall. Men kjem nok igjen... Kom gjerne med fleire tips, skal sjå over sikringene i morgo i dagslys Hadde det vært sikringen hadde bilen vært i nødmodus heile veien, diagnose er nok det beste alternativ :) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvosjuførti Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2014 Ok, får berre reise på diagnose da, å håpe at de finner noko. Sure penger visst ikkje... Siter No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6 Peugeot= 1998 Partner 1,9. Før: Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8 Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg