Gå til innhold

Passat 3b bensinlokk-knapp?

Ranger emnet

Gumball

Anbefalte innlegg

Bekalger for en teit tittel, men men.

Knappen for å åpne bensin-klaffen på har 4 ledninger:

Jord

Konstant pluss

Ledning til solenoid for å åpne klaffen

Lys til knappen

Dette JEG trodde, men viser seg nok å være feil?

Jeg prøver iallefall å koble opp en fjernkontroll til denne knappen, for å slippe å trykke på den hele tiden(jeg glemmer det)

Men uansett hvor jeg tar pluss fra, for å utløse solenoiden, så går det en sikring, dette skjer også om jeg kortslutter konstanten til solenoiden i bryteren, så dette får meg til å tro at solenoiden utløses på en annen måte?

Så kort og godt: Hvordan utløse solenoiden? Jeg har allerede koblet opp et rele, men når jeg skal utløse den utenom bryteren, så blir noe kortsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjema er ikke såå relevant, da jeg bare prøver å trigge utløseren til bensinlokket uten bryteren, lurer bare på hvordan bryteren er koblet opp? Den fungerer ikke som en vanlig bryter, for om jeg kortslutter det jeg mener er 12v, og ledningen til solenoiden, så går sikringen til sentrallåsen.

Så jeg er egentlig ute etter koblingsskjema til bryteren, evt om noen vet hvordan bryteren trigger lokket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremskritt!

Kobler jeg BORT bryteren, så fungerer det kjempefint å kortslutte 12 volt til solenoiden, men står bryteren I sokkelen sin, så går sikringen, vil veldig gjerne ha bryteren koblet til da, som en backup i tilfelle jeg roter bort den nøkkelen, eller batteriet går!

har koblet det slik:

58224.jpg

MEN, målte litt på bryteren, Når den er i hvileposisjon, så er det kontakt mellom jord og Solenoid, Og når den er trykket ned, så er det brudd mellom Jord og Solenoid, samt kontakt mellom Solenoid og 12V.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hva skjer hvis du fjerner den negative ledningen uten å gi solenoiden strøm?
Hva skjer hvis du fjerner den negative ledningen på bryteren og prøver å bruke det ettermonterte?

Grunnen til at sikring ryker når du prøver deg på løsningen din er at du sender strømmen rett til jord.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...