Gå til innhold

Kommer ikke bensin inn i sylinderen

Ranger emnet

Chronicos

Anbefalte innlegg

Har en Toyota Corolla ginza i,3 1997 kjørt 280000km.  Motoren har startet perfekt hele tiden. Virket helt til jeg satte den fra meg om kvelden. Neste morgen var den helt umulig å starte. Godt batteri, den kinner godt. Bensinpumpen virker og bensinfilter ok. Alle plugger gnister bra. Pluggene er helt tørre. Har sjekket de fire bryterne som åpner for bensin med en lyspære som jeg har koblet til når jeg kinner og det virker som de ikke åpner, for da hadde jo pærene blinket i takt når de skulle åpne. Har sjekket de samme bryterne med direkte strøm og da klikker de. Har bare en nøkkel igjen, den svarte. Den grå med nummerskiltet finner jeg ikke igjen. Har byttet de sikringene i den store boksen i motorrommet som det står efi på. Har også sjekket de som har med bensininsprøyting inne i bilen foran døren. Mistenker at det er noe galt med startsperren. Er det startsperren som styrer de bryterne som åpner for bensin og i så tilfelle er det noe rele som kan være ødelagt og hvor sitter det? Hadde blitt kjempeglad om noen viste. Har tatt av returslangen for bensin og der kommer det godt med bensin når jeg kinner. Hilsen en fra Flekkefjord som har stresset en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen langt ifra noen ekspert på Toyota, men jeg vil tro at startsperren kobler inn på bensintilførsel slik du sliter med.
Kommer det opp et nøkkel symbol i instrumentpanelet når du kjinner?

Hvis det er startsperren som slår inn er det mest sannsynlig lesespole på tenningslåsen som er i ulaget, men vanskelig å si så lenger du ikke får testet med en annen nøkkel.
Foreslår at du tar en diagnose, for å se om det kommer opp noe, ta en titt her kanskje du finner noen som tilbyr i nærheten av deg for en rimelig sum :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider