Gå til innhold

Lekkasje bremsevæske og el.feil!

Ranger emnet

jbulling

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt min første Passat,98mod. 1.8 st.v syncro.

Den har diverse småfeil og mangler,bla så har jeg fylt opp med bremsevæske 2 ganger på ca. 3 uker og nå er nesten tomt,igjen! Er dette noen kjent feil på Passat,eller må jeg bare lete meg frem?

En annen ting er at når jeg låser bilen så fungerer ikke cd-spilleren etterpå,blinker "protect" i displayet!?

Og alle vinduene åpner seg når jeg vrir om nøkkelen i dør-låsen!

Vindusviskerene vil heller ikke slå seg av etter bruk,må slå dem av og på noen ganger før det blir greit,og det kommer en utrolig plagsom lyd fra besintanken!

Kan noen komme med tips til hva noen av disse feilene kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei angående den lekasjen på bremsene, sjekk på insiden av alle hjul og se om det er noen synlige tegn til lekasje der, er det  det så er det som regel alltid bremsene. angående cd-spillern er den bygd inn eller er det en go gamel model der du slipper og pelle ifra hverandre alt? for meg så høres det ut som en sak for verksted siden den går over i protekt modus. det med vindusviskerne så virker det som dårlig kontakt eventuelt slittasje på brytter. kan jo hende at bilen trenger programvare oppdatering

den lyden du hører ifra tanken (kan) hvere pumpa som synger på siste hvers men man vet aldri. kan prøve injection cleaner og se om det får rensa/smurt puma.

bremse veske er extremt brennbar og giftig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Cd-spiller er ettermontert og sitter ganske løst.

Forrige eier sa han nettopp hadde skiftet bremseklosser,kanskje lekkasjen har sammenheng med det? Men tar en kikk på innsiden av hjula.

Tar en kikk på bryteren også.

Nøyaktig hvor sitter bensinpumpa? Har koblet av bensin-måleren da den ikke fungerte og den lagde en irriterende pipe-lyd! Så ikke pumpa i nærheten der?

Hvordan gjør jeg en programvare-oppdatering i tilfelle?

Dette er som sagt en Syncro men jeg ser at den er senket uten at det er ført opp i vognkort,hvordan sjekker jeg det? Altså om det er lovlig senkesett feks.? Vil ikke ha den så lav som den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sette som TKarlsen linker til er nødvendig når man bytter bremseklosser bak, med håndbrems på kaliper.
Når man først har dette settet er det mye enklere å bruke dette enn å sette kaliper i skrutvinga :)
Tar under 15 sek og presse inn et stempel.

Sverre: Ja du kan bruke det du linker til, men ikke på bakre kaliper hvor håndbremsen går på kaliper.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier skrutvinge så er det en sånn man har i hånden,tar under 15 sek og presse inn stempel ;-)

Ser problemet med håndbrems på caliper og at du trenger spesialverktøy der.

Forøvrig styrer jeg unna biler med håndbrems på caliper da jeg bare har dårlig erfaring med det. Holder meg til mercedes sitt system som jeg synes er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider