BuyMeTheMoon Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Anbefaler deg å vurdere å be om kontant oppgjør i.h.t. takst for reparasjon. Så fikser du bilen med litt deler fra hoggern, og hobbyreparasjon, og sparer 15-20K til neste bil. Jeg får vel ikke utbetalt den summen bilen er takstert til? Jeg mener å tro man får utbetalt ca. halvparten, kanskje litt over, i og med at jobben er regnet med i taksten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Du kan få utbetalt takstsum som kontantoppgjør når motpartens selskap erkjenner ansvar for skadene. Evnt markedsverdi om denne overstiger rep.kostnadene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80 blå Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Da er det vel som i andre tilfeller, der den som er skyld i skade men ikke har forsikring til å ta kostnadene / ansvaret, må selv betale utgifter til leiebil eller taxi etc. Jeg forklarte meg kanskje litt dumt akuratt der. Men det jeg mente var at jeg trodde at jeg som uskyldig part fikk dekket leiebil på forsikringen som han som forårsaket ulykken hadde, men det gjorde den ikke. Håper det en gang i fremtiden dekkes av ansvarsforsikringen! Om det var jeg som hadde vert uheldig og forårsaket skade på en annens bil ville jeg satt pris på om forsikringen min hadde dekket leiebil til vedkommende :-) EaglePilot reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80 blå Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Er nå heldig å får dekket skaden, dama blei i helgen påkjørt og skrapt opp hele siden på bilen når den sto parkert, hun såg bilen på avstand når det skjedde, men dei barre rygget vekk fra bilen og kjørte av stede .... (hun var helt på andre siden av parkeringsplassen) Utrolig kjipt når folk stikker av på den måten! Skaden blir jo dekket av deres forsikring, så hvorfor gjøre seg til kjeltring på den måten liksom? Tipper vedkommende hadde blitt forbannet visst det hadde vert dama di som hadde gjort det samme mot henne/han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80 blå Skrevet Mars 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Det positive her er vertfall at du ikke ble skadet selv BuyMeTheMoon :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Mars 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2014 Ja er skipt, ihvertfall når eg har akk kjøpt meg 2006 model ford mondeo med ein verdi på over 100 k:-/ Som 19 åring lønner det seg ikke med kasko forsikring, laveste pris med full kasko var 18 000.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BuyMeTheMoon Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Dette er veldig irriterende.. Nå har kommunen "glemt" å sende inn skademeldingen(selv om jeg ringte de samme dag som skaden skjedde), dvs. enda (MINIMUM)en ekstra uke uten bil. Det er veldig trasig at jeg som uskyldig part i dette må legge om alt av hverdagsrutiner og planer på grunn av denne idioten som var trøtt på morgenen... Ja jeg setter pris på at jeg ikke ble skadet, såklart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet Mars 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 BuyMeTheMoon: Det er innmari kjedelig! BuyMeTheMoon reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mars 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Forlang leiebil direkte fra kommunen / sjåføren og se hva de har å si! BuyMeTheMoon reagerte på dette 1 Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80 blå Skrevet Mars 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Dette er veldig irriterende.. Nå har kommunen "glemt" å sende inn skademeldingen(selv om jeg ringte de samme dag som skaden skjedde), dvs. enda (MINIMUM)en ekstra uke uten bil. Det er veldig trasig at jeg som uskyldig part i dette må legge om alt av hverdagsrutiner og planer på grunn av denne idioten som var trøtt på morgenen... Ja jeg setter pris på at jeg ikke ble skadet, såklart Ja dette er kjempe trasig! Håper de klarer å fikse opp snart! BuyMeTheMoon reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg