trolsen Skrevet Mars 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2014 Hei, På min Touran har jeg noen varsellamper som lyser. Den ene er airbag der det kommer opp melding om Airbag Fault i displayet. Den andre er varsellampen som gjelder servostyringen. Har tidligere fått beskjed fra verksted om at det er styringsmomentsensoren som gir feil men at dette ikke er farlig å kjøre med. Ser nå at det er flere sjekkpunkter på EU-kontrollen der de blant annet sjekker: * Feil på ESP, ESC, VSC, VDC,RSS (elektronisk stabilitetssystem) * Feil på SRS (airbagsystemet) * Feil på EPS (elektronisk servostyring) Er det noen som kan svare på om min feil på styringsmomentsensoren vil bli en feil som må utbedres etter EU-kontrollen? Har fått pris på dette tidligere og har lite lyst å måtte ut med nærmere 20.000 for å få ordnet dette. Feilen på Airbag har jeg ikke fått pris på å reparere, men håper ikke den er veldig dyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2014 Så lenge lampa til styringsmomentsensoren lyser gult er det ikke en feil ved PKK.Når den er gul varsler det om en defekt, men servoen fungerer enda men med begrenset effekt.For å finne ut hva som er feil med de 2 andre må du inn med diagnose.Diagnose kan du få utført på alle verkstedet, eller du kan ta en titt her. :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mars 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 Fruen hadde airbagfault på sin Passat 06 modell, da var det brudd i en kobling under passasjersetet, veldig vanlig feil visstnok. Møller tok ca 1000 kroner for å fikse dette. Var på Kongsvinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg