Gå til innhold

Hvem motor

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

2Fast2Fall : :D jeg var vist helt borte på det innlegget...hjernen lå vel hjemme i senga å sov...:D ser jo nå at det jeg skrev er helt på tryne feil :D:cocain: :cocain:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg trodde ft fikk underspyling i sent 93?

 

ellers: det som gjør b230et (tom 1987) svak, er relokasjon av ene råden.. det er ikke primært lettningen av råder, som "alle" tror..

 

i 1988(?) fikset de på "feilen"..

de svakere b230et'ene (og ft'ene) tåler visst max 250hk..

men, b230ft blokk av nyere årgang tåler mest, samt 531 toppen er beedre enn 530.

 

Du kan også bruke b234 toppen og bygge en b234ft, men det er litt jobb..

da trenger du bla.a. en del som http://www.ovlov.net selger (for kamreimen).

 

hadde vært stilig å hatt 2.5, doch, 16v turbo motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Et ting er sikker mambo, og det er at B230K motoren din skal på dynga når du får skaffa noe annet, det skal min :D

 

K - motorene er søppel, en sykt dårlig ide fra volvo sin side. Forbrenningskammerene ligger kun i stemplene og kompen er 10,5:1 noe som utelukker turbo på de motorene. Gjennom innsuget går det kjøleveske, noe som pleier å legge sykt. Ryker regreima er det bare å kaste den, men det skal jo uansett skje dersom du har noe annet :)

 

Så dårlig er nå ikke den motoren da. "Høy" komp er ihvertfall ikke noen ulempe. Bedre utnyttelse av bensinen og mere power. Kan ikke mate på med turbotrykk på originale Volvo motorer som ikke er lagd for turbo uansett hvilken motor du bruker. Hvis de er i ordentlig stand bruker de jo mindre bensin en A motorene til Volvo også. Og hvis man ikke greier å bytte regreim til 149,- hver 80 000km så kan man like gjerne gå.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

jeg trodde ft fikk underspyling i sent 93?

 

ellers: det som gjør b230et (tom 1987) svak, er relokasjon av ene råden.. det er ikke primært lettningen av råder, som "alle" tror..

 

i 1988(?) fikset de på "feilen"..

de svakere b230et'ene (og ft'ene) tåler visst max 250hk..

men, b230ft blokk av nyere årgang tåler mest, samt 531 toppen er beedre enn 530.

 

Du kan også bruke b234 toppen og bygge en b234ft, men det er litt jobb..

da trenger du bla.a. en del som http://www.ovlov.net selger (for kamreimen).

 

hadde vært stilig å hatt 2.5, doch, 16v turbo motor :)

 

Det med underspyling i først sent 93 har alltid jeg også ment. Men mange karer med laaaaang fartstid med Volvo mener at det er fra den "nye" B230'en kom. Underspyling er jo uansett ikke noe must før 3-400hk

 

Men det skal sies at det er Svenska grabbar som har benka over 450hk med dønn original 230FT innmat. (Spørs bare hvor mye man skal stole på den saken)

 

Hadde vert greit med en 16V ja. Blir 2,6L 8V turbo på meg nå med tid og stunder.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

 

Det med underspyling i først sent 93 har alltid jeg også ment. Men mange karer med laaaaang fartstid med Volvo mener at det er fra den "nye" B230'en kom. Underspyling er jo uansett ikke noe must før 3-400hk

 

Men det skal sies at det er Svenska grabbar som har benka over 450hk med dønn original 230FT innmat. (Spørs bare hvor mye man skal stole på den saken)

 

Hadde vert greit med en 16V ja. Blir 2,6L 8V turbo på meg nå med tid og stunder.

 

det er folk som tetter igjen de oljekanalene også (sement?), for å få sterkere blokk..

 

Folk flest tror at b230 er dårligere blokk en b23, men det stemmer ikke, selv om rådene i b23 tåler mer enn b230..

 

b23 har ujevn støping og derfor tåler selve blokken mindre.

ergo. idèelt prosjekt er en ft blokk, b230et eller b234f topp.

 

b204gt har jo 200hk, da 2.0, 16v. (levert i sverige og på det italienske markedet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

jeg tenkte mere på en motor som var grei å sette inn og hadde gitt meg greit med effekt for ikke alt for mye peng.

 

b234 har 165(?) hk orginalt.. non turbo..

jeg har hørt at man kan rive ut balanseakslene samt ta av den eksterne oljepumpen og tjene 20hk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

:) det er gromt :D og en sånn motor koster? og er hvor vanskelig å få tak i?

 

en i god stand får du vel for ca. 8000kr tror jeg.

ca. samme pris som b230et ligger på.

 

om du kjøper en, prøv å få av nyere årgang! feks 1989'..

det er en DOCH motor, 2.3, 16v.. ganske fin motor..

 

sjekk http://www.ovlov.net, der har de tatt ft blokk og b234 topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår