snoop Skrevet Mars 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2014 min 2007 zafira 1.9 cdti 100hk trekker ikke som før på turtall. den gir seg tidligere. en obd2 greie jeg har viste ca 100hk før. nå får jeg max 90hk om jeg presser bilen. turboen virker som den skal.noen som har tips hva det kan være. den går normalt på lavere turtall. det er når man trenger alle kreftene man merker noe mangler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2014 Tett drivstoff filter eller luftfilter. Mer effekt = mer drivstoff og luft. Tett filter = Ikke nok flow. Ikke nok flow = mindre effekt Når ble luft og drivstoff filteret byttet sist? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2014 Muligens egr-ventil. Ikke tett nok til at motorlampa kommer fram enda er og en mulighet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoop Skrevet Mars 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2014 egr ventilen er byttet for ikke lenge siden, samme med luft filteret. men det som slår mine tanker er partikkelfilteret. for der har ikke den lampa som viser den renser seg lyst på så lenge jeg husker. før lyste den ca 1 gang pr mnd. etter jeg begynte med shell diesel nitro så har den ikke lyst noen gang. forøvrig tidligere post om girkassa så viste det seg å være hjullager, ike girkassa som de sa på MERKEverkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg