Gå til innhold

Kristofferhagh: Audi A4 B5 - GT2860RS

Ranger emnet


kristofferhagh

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter mye tenking, problemer og vurdering tok jeg avgjørelsen for min A4 1.8t.
Audien skal få nye deler, sterkere motor og mere hestekrefter.

Gjort:
Metall-resirk
2,5" eksos (hjemmelaget med magnaflow 2x3" endestuss)
Manuell NXS boostcontroller
Frontmontert intercoolerkit fra autobahn (2" rørgate)
Katalysator uten innmat
Garrett GT2871S
SCAT 144mm H-råder
Forsterket clutch
Enkelmasse svinghjul
ARP rådebolter
3"MAF hus (har liggende)


Planer:
Portet topp
3" downpipe
Ny manifold med t25/t28 flens
Bosch 440cc dyser

Ferdigmappet ECU til oppsett


Det er bare å følge med, det kommer til å bli updates ofte.
Tips tas gjerne imot.

post-148234-0-07579400-1395490899_thumb.jpg

post-148234-0-27993400-1395490923_thumb.jpg

post-148234-0-08706800-1395490930_thumb.jpg

post-148234-0-65803200-1395490939_thumb.jpg

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge med her smile.gif Lurer sterkt på å kjøpe meg en a4 1.8t jeg også. Er det en bil du vil anbefale?

1.8T er gode motorer sålenge man behandler dem bra, og ikke driver med husmortrim (booster og sånt).

Har hatt 3stk a4 1.8t b5 og ja, jeg anbefaler det på det sterkeste!

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy-temperatur lakk som tåler opp til 650 grader.
Eksosmanifold skal pusses ned og lakkes i grå, Innsug skal lakkes i grå og svart skal brukes rundt om på blokka.

post-148234-0-69954800-1395700614_thumb.jpg


Valgte å gå for k60 puss-skive fra biltema, siden det er medium grovt så jeg ikke pusser bort for mye.

post-148234-0-00848700-1395700638_thumb.jpg


K-60 skive

post-148234-0-61588500-1395700649_thumb.jpg


Høy-temp pakningssilikon fra biltema.
Planen var å bruke denne på bunndelen på motoren, er det noen som har erfaring med det?

post-148234-0-63462500-1395700662_thumb.jpg

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var idag å montere motoren i bilen, bare for å ha noe å bruke til jeg får deler.
Men da jeg tok av bunnpannen oppdaget jeg noe ganske så negativt, se vedlagte bilder
Tror det var en mening med bestillingen min fra 034 motorsport, bildene taler for seg selv....


post-148234-0-57575700-1395761451_thumb.jpg

post-148234-0-99743000-1395761507_thumb.jpg

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt!

Uffda. Hvor lenge har du kjørt med den råden? haha :D

Tenkte selv også å prøve den flytende pakningen da jeg har en Gokart motor som trenger ny sidepakning... Om den fungerer, si ifra! :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt!

Uffda. Hvor lenge har du kjørt med den råden? haha biggrin.gif

Tenkte selv også å prøve den flytende pakningen da jeg har en Gokart motor som trenger ny sidepakning... Om den fungerer, si ifra! smile.gif

Har vel kjørt med den siden jeg kjøpte bilen i desember...

Jeg er ekstremt glad for at jeg bestilte h-profils råder med clutchen og svinghjulet, det kommer vist til å bli tatt i bruk med en gang :D

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apprepo toppen din, jeg kjørte 370hk@ 2,4 bar på orginaltopp uten problemer. 

Jeg vurderte highflow topp, men nå som du sier det kjører jeg original foreløpig.

Jeg lakkerer det bare for utseendets skyld, skal jo være strøkent under panseret!

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort fint lite de siste dagene, har ikke hatt tid.
Ihvertfall så er motorstativ kjøpt inn fra jula til 599,- 
Prisen er egentlig ganske grei, for man får gjort ganske mye med bare dette stativet!
Hadde et lite problem med skruene til clutch huset, men det løste seg med en litt større umbrako og en hammer,
så nå er det demontert.
Nå er motoren klar som dere ser, lakkering og shining next!

post-148234-0-54254500-1395935980_thumb.jpg


Har ventet siden 21.03, herreguuud det tar lang tid å frakte deler fra USA.
Neste gang velger jeg DHL siden jeg vet de er raskere, lønner seg å betale ekstra så har man delene en god stund før.
Delene har ankommet norge, nå må bare posten gjøre en god jobb så jeg får byttet råder biggrin.gif

post-148234-0-76503500-1395935994_thumb.jpg

2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)
1999 Audi A4 1.8TQ
2000 Audi A4 1.8TQ
1998 Audi A4 1.8T FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår