kristofferhagh Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Med mye vanskeligheter blir det rotete, her trengs det en total shining!Dobbelmasse svinghjul og original clutch, bort med seg! Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krokeenn Skrevet Mars 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 fine bil, inspirerende tråd. mange hk :) Siter MY99 S-turbo forhøster X-MY89 200sx s13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 fine bil, inspirerende tråd. mange hk Det blir :) Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Jeg har muligens en ferdigmappet ecu som er mappet for porta topp, gt2860s og 440 dyser.er det verdt de ekstra kronene? er snakk om ca 5000 for ecu og topp... Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Idag kom endelig pakken fra 034motorsport, den inneholdt:Enkelmasse svinghjulForsterket clutchSCAT h-råderRådelagerARP 2000 rådebolterARP monteringsfettMontering vil skje i helgen/utover neste uke.Følg med! Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2014 Igår ettermiddag tok jeg av toppen,for så å ta ut råder og stempel.Prøvemonterte en råde på veiva og det virker som om jeg må modifisere inni blokka for å få den til å gå rundt.Dere kan se bildene her, så kan jeg kanskje få en forklaring på om det er rette råder eller om jeg må skjære ut i blokka.1stk bøyd råde!Selve blokken med stempel og råder i før demontering!Sylinderveggene ser ikke så værst ut? Kom gjerne med kommentarer til dette. yosi4 reagerte på dette 1 Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2014 Bildeupdate og spørsmål:Byggemotoren og delemotoren.Arbeidsbenken er ganske så full! Stempler og råder er klar.Garrett GT2871R turbo (ødelagte kulelager så den må overhales)Og et stemningsbilde genereltJeg lurer på om noen vet av en porta topp til 1.8t? om du vet om noe kan du kommentere her, det hadde vært meget fint :) yosi4 reagerte på dette 1 Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet April 2, 2014 Rapporter Share Skrevet April 2, 2014 Ingen vits med porta topp så lenge du har big port topp, som f.eks AEB topp. Den er allerede ganske stor igrunn. Jeg mener det er ganske bortkastet med portet topp med effekten du er ute etter hvertfall. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet April 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2014 Har et STORT problem her...Kryssbolt og råde er målt til 20mm, men det går tregt når kryssbolt er montert i stempel med råde på.Prøvd alt fra å banke det på plass til å varme opp råden, men tør ikke varme så mye mere fordi jeg er redd for at stålet skal bli sprøtt...Neste alternativ er å hone råden ned mikroskopisk lite så kryssbolten kan røre på seg.Tenker på følgende:Hone ned råden til 19,99mm fra 20mmfryse ned kryssbolt og deretter varme opp råden Høres dette fornuftig ut? dette er en relativ hastesak så svar tas imot med stor takk. Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet April 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2014 Ingen vits med porta topp så lenge du har big port topp, som f.eks AEB topp. Den er allerede ganske stor igrunn. Jeg mener det er ganske bortkastet med portet topp med effekten du er ute etter hvertfall. La merke til at pakningen på innsuget har man 3cm å gå på før man når veggen, så jeg tror jeg tilpasser pakninga slik at jeg får mere luft ;) Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet April 6, 2014 Rapporter Share Skrevet April 6, 2014 Mener du at pakningen har mye mindre hull enn toppen? Da har du helt feil pakning. Det er normalt å måtte hone nye råder for att krysspinnen skal gli fritt. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet April 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2014 Da var det endelig klart for montering!Etter mye om og men passet kryssbolten på råden, med oppvarming og honing.Alle stempel og råder er montert i motor, mangler bare moment på rådene nå så skal alt være klart.Bildene taler vel for seg selv...:Klart!Stempler og råder i motor.Og et bilde av rådene. Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferhagh Skrevet April 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2014 Mye er gjort siden sist!Montert råder og alt, dreide til med 68nm på rådeboltene, det må vel holde?Mangler bare topp pakning, topp bolter og litt arbeidslyst så er motoren oppe å går.Foreløpig kommer jeg til å kjøre på k03 turbo, til jeg får ECU som er beregnet på oppsett.Slenger med noen bilder:Motor på vei inn! Selvfølgelig med min geniale metode haha. Ser på det som bortkastet å kjøpe elefantjekk, så lagde en selv med jekkestropp og kjetting :) Helhetsbilde av bilen som den står nå.Turboen tar seg flott ut (den er bare lagt der for å se hvordan det ble)Trengte virkelig en shining i garasjen, kastet en enorm haug med ødelagte deler.Og for dere som lurer på hvilket moment dere skal ha på skruene, sjekk her: Siter 2006 Audi A4 1.8TQ (pågående)1999 Audi A4 1.8TQ2000 Audi A4 1.8TQ1998 Audi A4 1.8T FWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 10, 2014 Rapporter Share Skrevet April 10, 2014 Elefantkran kan være veldig praktisk og om du mekker mye så er det en god investering :) Men, den tar opp veldig mye plass... Ikke fullt så mye om du plukker av beina, men fortsatt ganske stor og klumpete. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet April 11, 2014 Rapporter Share Skrevet April 11, 2014 Hva har du tenkt til å gjøre med motorstyring? type chip eller datasprut? Har tenkt til å lage plug n play megasquirt til AEB motor siden jeg har en ekstra hjerne å bruke til noe fornuftig. Si fra om det er interessant for noe slik. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.