wicky124 Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 jaja..da har avgiftsnorge vist seg fra sin beste side igjen..betalte omregistrering via nettet fredag før fellesferien begynte på saaben...stod på shell og fylte bensin da en politibil plutselig kom og begynte å sjekke bil og førerkort...så sier dem at bilen er avskiltingsbegjæret...jeg bare hva F???huff...hadde jo ikke kvittering så..jaja..da tok de skiltene..da må jeg til biltilsynet imora og få ut nye skilter..det kjipe er at de klippet skiltene bak så jeg må borre ut de gamle skruene og sette på nye..kjipern as..ikke bra nei... er så utrolig irritert as..hadde jo alt i orden... lenge dø politiet.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 var ikke det litt tidlig? trodde ikke de begynte med det før ut på sommern jeg. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 aner ikke..de har vel altfor lite å gjøre..men hva må jeg betale for å få dem ut igjen? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Uten å si det altfor sikkert så tror jeg du bare må betale for at Skiltfabrikken lager skilta, tror det koster ca. 250 kr pr skilt. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 ny info..fant ut at pappa likevel ikke har betalt avgiften...hvor mye må jeg ut med nå da???:mad: Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Jeg var sen å EU-godkjenne Accorden min, ble avskiltet, og måtte betale NI HUNDRE JÆVLA KRONER for å få ut de stygge platene igjen. Jeg hater overivrige apefaens polititapere og inngrodde biltvilsvin. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Er det ikke slik at dem ikke kan ta skiltene fra en bil WHATSOEVER da???? Trodde det hadde blitt slik jeg men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by wicky124 er så utrolig irritert as..hadde jo alt i orden... lenge dø politiet.. Er jo ikke politiet sin skyld at datasystemet til biltilsynet bruker langt tid på å oppdatere seg. Og det er alltid smart å ha kvitteringen i bilen. Originally posted by trra var ikke det litt tidlig? trodde ikke de begynte med det før ut på sommern jeg. Politiet/biltilsynet/tollvesenet kan avskiltet biler når det passer de så lenge det er grunnlag for det. Det du tenker på er årets årsavgift. De som ikke har betalt den har ikke fått begjering ennå, men alt annet kan de avskilte på når som helst. Originally posted by wicky124 ny info..fant ut at pappa likevel ikke har betalt avgiften...hvor mye må jeg ut med nå da???:mad: Oi, så driti ut å legge skylden på politiet når det var pappa sin feil. Du må betale 900 kroner i gebyr for å få skiltene ut. Og så må alt være i orden før du kan få de.(forsikring/eu/omreg/årsavgift) Originally posted by Øyvind Ryeng Jeg var sen å EU-godkjenne Accorden min, ble avskiltet, og måtte betale NI HUNDRE JÆVLA KRONER for å få ut de stygge platene igjen. Jeg hater overivrige apefaens polititapere og inngrodde biltvilsvin. Her kan du kun legge skylden på deg selv, for det var du som ikke klarte å ha bilen eu godkjent innen fristen. Originally posted by NoLimit Er det ikke slik at dem ikke kan ta skiltene fra en bil WHATSOEVER da???? Trodde det hadde blitt slik jeg men... Der tar du nok ganske feil. De kan ta skiltene hvis bilen for eks. ikke: Har forsikring ikke er eu godkjent ikke er omregistrert til ny eier ikke har betalt årsavgift og hvis bilen generelt er i en slik tilstand at den er en fare i trafikken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Ai ai, Delta er nok en gang og smisker med myndighetene... Er selvfølgelig fullt klart over at det var min egen feil at de tok de skilta, poenget var egentlig at de tok meg knapt en time etter at fristen gikk ut. DET er bra; de hadde jo ikke "singlet meg ut" på forhånd da. Ble forresten stoppet rett over en gang i uka med Accorden i gamledager... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ai ai, Delta er nok en gang og smisker med myndighetene... Er nok ikke smisking med myndighetene. Er bare så latterilig å se at mange gir politi/biltilsyn/tollvesen skylden for sine egne feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 omreg 5850..nye skilter grunnet inndragelse 1150....hoho...tror vi lar bilen stå og heller registrerer den når den nye motoren er i boks.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 gjør som meg, lim skiltene fast for den "helt kleene looken" hehe, så får vi se om pol10 finner noen bolter å klippe da:cool: Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Hmm.. det er vel ikke lov å ta skiltene fra en bil noe mer?? Kjøreforbud kan man få. Men har hørt at ingen har lov til å ta skiltene fra en bil mer jeg.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by NoLimit Hmm.. det er vel ikke lov å ta skiltene fra en bil noe mer?? Kjøreforbud kan man få. Men har hørt at ingen har lov til å ta skiltene fra en bil mer jeg.. :rolleyes: Hvor får du dette fra??? Har du hatt mareritt??? Selvfølgelig kan de avskilte bilen hvis det noe som gir grunnlag for det. I norge er det påbudt med forsikring på bil, har man ikke det så er det et grunnlag for å ta skiltene. Det er også veiavgift som skal betales, hvis den ikke er betalt så kan man heller ikke kjøre rundt på norske veier, da ryker også skiltene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Originally posted by Delta Hvor får du dette fra??? Har du hatt mareritt??? Selvfølgelig kan de avskilte bilen hvis det noe som gir grunnlag for det. I norge er det påbudt med forsikring på bil, har man ikke det så er det et grunnlag for å ta skiltene. Det er også veiavgift som skal betales, hvis den ikke er betalt så kan man heller ikke kjøre rundt på norske veier, da ryker også skiltene. Kan ikke si jeg sliter så fælt med mareritt.. gjør du? Hørte det sist igår at det ikke er lov å fjerne skiltene fra en bil. Men det er lov å gi den kjøreforbud. Ikke vet jeg... bare hørte det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg