Babelfisken Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Nyinnkjøpt Astra med 1,6 l '07 sugemotor ligger litt vel høyt i forbruk. Den ligger på oppunder literen på første tanken. Pen landeveiskjøring for det meste. Kjørecomputer er da også hele tiden for optimistisk og beregnet rekkevidde faller nesten dobbelt så for som reelt antall km kjørt. Motor har gått 110k km og har akkurat fått ny olje nytt luftfilter og nye plugger. Noen som har lyst til å komme med forslag? Tett katalysator kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Defekt lambda? Ta en diagnose ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 Defekt lambda? Ta en diagnose Vil ikke en defekt lambda gi varsling med motorlampe? Uansett har du rett i at jeg bør ta en diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 Min tidligere golf 4 ga ingen motorlampe da jeg hadde defekt lambdasonde. Jeg hadde også et forbruk på 1liter på mila på langkjøring (1.6 liters motor) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 Man få som regel kun feilmelding på lambda dersom det er lederbrudd eller kortslutning, ikke om den gir ut feil verdi. Derimot kan ECU komme med andre feilmeldinger, som følge av defekt lambda. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Mars 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2014 Ingen andre symptomer enn høyt bensinforbruk? http://www.bilforumet.no/topic/297575-fuskeguiden-%E2%80%93-hva-kan-vaere-galt-hvilke-symptomer-kan-oppsta-og-hvordan-fikser-man-det/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Har sjekket litt nærmere nå.Har koblet til med BT ODBII enhet og Torque PRO.Ingen feilkoder, siste reset for over 19000 km siden. Alle diagnoser og sjekker som Troque gjør er OK. Jeg har ikke vurdert MAF eller O2/Lamda data selv da jeg ikke har satt meg inn i hva jeg skal forvente derfra. Jeg vet ikke om jeg kan stole på informasjonen fra Torque men at den oppga km siden siste reset ga meg litt mer tro på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet April 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2014 Feilen ble funnet. Bremsene hang litt, særlig bak. Nye skiver, klosser og lett overhaling av glidepinner ga hjul som rullet lettere og 0.25 lavere forbruk. Takk for tipsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 10, 2014 Rapporter Share Skrevet April 10, 2014 Hang litt? Om du fikk så høyt forbruk av at bremsene henger på så ville du ha luktet det godt. Har selv kjørt med bremser som ligger inntil. Ikke så mye mer forbruk, men luktet varme bremser Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2014 Rapporter Share Skrevet April 12, 2014 Passerte 4 liter på mila eg, uten andre symptomer enn litt dårlig effekt og lett sotede plugger. 2.9 liters motor. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet April 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2014 Hang litt? Om du fikk så høyt forbruk av at bremsene henger på så ville du ha luktet det godt. Har selv kjørt med bremser som ligger inntil. Ikke så mye mer forbruk, men luktet varme bremser Du hadde vel langt dårligere lufting på bremsene da. Trommel kanskje? Grunnen til at det ikke ble oppdaget tidligere var ikke at jeg ikke visste at det hang, men tvert om at bremsene var på to-do lista så å sjekke dem for varmgang var ikke så spennende. Intill det knitrer og bråker når jeg stanser så er det ingen direkte fare så de fikk segle sin egen sjø. Dårlig vær og venting på deler utsatte ting litt men når det var på plass så var endingen der med en gang. Estimert distanse igjen på tanken gikk mye langsomere. Nå med nesten bare småkjøring ligger den fortsatt under 0.7 og har fantastisk gode bremser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg