Gå til innhold

Høyt bensinforbruk

Ranger emnet

Babelfisken

Anbefalte innlegg

Nyinnkjøpt Astra med 1,6 l '07 sugemotor ligger litt vel høyt i forbruk. Den ligger på oppunder literen på første tanken. 

Pen landeveiskjøring for det meste. Kjørecomputer er da også hele tiden for optimistisk og beregnet rekkevidde faller nesten dobbelt så for som reelt antall km kjørt.

Motor har gått 110k km og har akkurat fått ny olje nytt luftfilter og nye plugger. 

Noen som har lyst til å komme med forslag?

Tett katalysator kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt nærmere nå.
Har koblet til med BT ODBII enhet og Torque PRO.
Ingen feilkoder, siste reset for over 19000 km siden. Alle diagnoser og sjekker som Troque gjør er OK.

Jeg har ikke vurdert MAF eller O2/Lamda data selv da jeg ikke har satt meg inn i hva jeg skal forvente derfra.

Jeg vet ikke om jeg kan stole på informasjonen fra Torque men at den oppga km siden siste reset ga meg litt mer tro på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hang litt? Om du fikk så høyt forbruk av at bremsene henger på så ville du ha luktet det godt. Har selv kjørt med bremser som ligger inntil. Ikke så mye mer forbruk, men luktet varme bremser 

Du hadde vel langt dårligere lufting på bremsene da. Trommel kanskje? 

Grunnen til at det ikke ble oppdaget tidligere var ikke at jeg ikke visste at det hang, men tvert om at bremsene var på to-do lista så å sjekke dem for varmgang var ikke så spennende. Intill det knitrer og bråker når jeg stanser så er det ingen direkte fare så de fikk segle sin egen sjø. Dårlig vær og venting på deler utsatte ting litt men når det var på plass så var endingen der med en gang. Estimert distanse igjen på tanken gikk mye langsomere. Nå med nesten bare småkjøring ligger den fortsatt under 0.7 og har fantastisk gode bremser smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider