Gå til innhold

motor starter ikke..hjelp..fort

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

nei er elektrisk fordeler...men er det noe merke i blokk/svinghjul for hvor nullmerke er...er ikke sikker på om jeg har satt opp svinghjulet riktig i forhold til ØD...har satt det 90grader før svinghjulssensor (se tenging tidlige i posten) Står jo at det sak lvære 90grader før i hayns boka...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir vel 90grader etter? kommer jo ann på om dødpunktet er der som sensoren sitter...på toppen av blokka....eller om det er et annet setd

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tenningstidspunktet eller rekkefølgen er feil skulle du ihvertfall fått noen skikkelige smell av og til.Det er ikke uvanlig at elektriske dyser som har ligget tørre en stund "henger" seg opp.Har du prøvd om den går med startgass?Går den med startgass ligger feilen i bensinsystemet.Går den ikke med gass ligger feilen i tenningsystemet.(Med mindre sprutet leverer alt for mye og drukner pluggene).Er det noe feil med kompresjonen vil du vanligvis høre det når du drar den på starteren og du ville vanligvis fått noen gode smell i luftfilter/eksospotte.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er nok å gå over koblingene på injectionanlegget, for å se om det kan ha blitt feilkoblet noe... det skal ikke store feilen til for at den ikke får bensin på rette tidspunktet. Er du riktig uheldig så har du koblet noe, men får til slutt startet den også sier det bare *POFF*! Så gikk den bilen opp i røyk... Har hørt om folk som har klart det før, særlig ved ombygging av eller til TIC.

 

En liten historie om det:

Broren til en kompis av meg bygde seg en 240 GL helt fra bunnen av. Brukte to år på den, og det kan loves at den ble STRØKEN! Råstilig bygd anlegg, inkludert et ganske påkostet bagasjerom med innbygd basskasse, forsterkere og diverse... Han hadde bilen et par år før han solgte den til broren sin, kompisen min. Han beholdt bilen i rundt et års tid før han solgte den videre for 40k. Etter tre måneder ringte den nye eieren til kompisen min og lurte på om han hadde kvitteringer på alt som var gjort med bilen... han hadde nemlig bygd om bilen med TIC-motor og plutselig hadde det kommet røyk og flammer når han kjørte (ja, tosken hadde bygd om bilen til TIC uten hjelp, og han hadde aldri gjort det før!). Når bilen var slukket kunne han dog plukke ut basskassen og forsterkerne... men, bilen var ikke taksert etter oppussingen... Sånn kan det gå :(

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår