Gå til innhold

Xenonlys blinker som utrykkningsbiler

Ranger emnet


passelaten_89

Anbefalte innlegg

Et helt vanlig relè med utgangene, 30, 85, 86, 87

30: Konstant spenning
85: Styrespenning
86: Jord
87: Til forbruker

Ledning fra batteriets positive pol til 30 på relè, husk sikring.
Styrestrøm henter du fra lysets originale ledningsnett.
Jord tar du helst i karosseri men kan også sette den på batteriets negative pol.
Til forbruker er da fra relè til xenon-kit'et.

 

Ang. spenning på tomgang så er 13,5v i utgangspunktet lavt, men så lenge den stiger ved turtall er det ikke noe problem, inntil videre.
Ideelt skal den ligge fra 13,8-14,4v ved tomgang.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan bestille dette: http://www.ebay.com/itm/Xenon-HID-Conversion-Kit-Relay-Wiring-Harness-Wire-Upgrade-Pack-For-H7-/360394202335?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item53e92b1cdf&vxp=mtr

 

Det er jo samme greia så godt som.

 

Angående strømmen så er det lite ja. Men på batteriet er det koblet strøm til forsterker som driver annlegget og tåkelys. Batteriet inneholder gele og er 3-4 år gammelt.

Så om det er noe med strømmen på den fronten så er det batteriet det er noe galt med, dynamoen lader tydeligvis siden det alltid er strøm på batteriet. 

 

Har aldri noe problemer med å starte bilen, går alltid på første tenning, noen ganger et par omdreininger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innlegg :) Men som du sikker ser om du leser så er alt feilsøking foretatt og det koker ned til at det er noe galt med spenningen.

Xenonlysene funker fint på direkte strøm, men når jeg kobler til ledningsnettet så blir det bare kaos.

 

Men har har en misstanke om at det kan være bryterfeil/kontaktfeil i hendelen/spake du sette på langlysene på eller ''flasher''.

Den begynte å ''kuke'' før det gamle kittet tok kveld, men når jeg lirket litt på hendelen så virket det som det fikk fulllkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp en halv. Er dette en 89 mod eller en nyere pasat?. DRL og angel eyes for meg til å mistenke en nyere en. Da er det jo sannsynlig at du må ha canbus/pærevarsel eliminator i tilegg.

Det er en dings du kobler mellom balast og original kontakt. Veldig low tech. En slik en:

http://www.ebay.co.uk/itm/Xenon-HID-LED-Conversions-Mods-Tunning-Canbus-Error-Free-Canceller-Capacitor-/301024382470?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4616738e06

 

Uten eliminator blinket mine også til litt random før de ga seg. Typisk fungerte det vel uten motor i gang. Men som sagt, can bus/pærevarsling slår til slutt av strømmen til lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det nytter ikke å koble på en canbus, når det er målt for lite strøm til langlysene. 

Har hatt xenon kitt på før som funket helt fint. Kittet jeg har nå har canbus, vel og merke støtter ikke bilen canbus. Det kan ha noe å si, men ikke alltid.

 

Jeg koblet på et kit bare for å se som var uten canbus, det var ingen forskjell. Så da er det for lite strøm som går til langlysene whatsoever. 

Jeg må nok bare koble opp et nytt ledningsnett.

 

bilen er forøvrig en 2002 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har målt for lav spenning med xenon fjærnlysprærer på, ikke? Test igjen med vanlige pærer og mål ute ved pæresokkel med motor i gang.

Får de et annet resultat (normalt) da så er det hjernen som slår ned/av spenningen på fjærnllys fordi de ikke "virker" når du har xenon tilkoblet.

 

Har og ikke har CanBus er som regel bare bambus. Min bil har canbus men lysene har det ikke selv om alle sier det. Det er helt vanlig H7 kobling og det tipper jeg det er hos deg også (H4/H7//H1...). Det de fleste feilaktig omtaler som canbus er en pærevarsler som sniffer på strømforbruket. Slike fantes også lenge før canbus var oppfunnet. Denne er dog som regel koblet til hjernen via canbus. Den kan også mer eller mindre intelligent kompensere med andre pærer når en ryker og slå av/ned spenningen på andre. Alt jeg har lest så langt tyder på at du har et slikt problem.

Ikke minst bruker standard xenon mindre effekt (35W). Da blir det mindre spenningsfall på ledningsnettet enn med vanlig pære. Du skulle målt høyere spenning med xenonpærer. Faktisk full spenning når de ikke virker. Når du måler lavere er det fordi elektronikken lurer seg selv. 

Om Xenon kittet ikke inneholder slike kompensatorer som jeg linket til er det stor risiko for at det feiler selv om settet "har" canbus. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår