australiaboy Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Hei! Jeg har en stund nå hatt problemer med tåkelysene på min 1995 Mondeo 2.0. De virket helt fint inntil jeg installerte anlegg i bilen. Etter dette virket de plutselig ikke! Jeg er litt usikker på om jeg kan ha rykket ut noen ledninger når jeg dro strømkabelen til bagasjerommet. Jeg trakk kabelen fra batteriet og gjennom et hull i karroseriet ved hjulopphenget (venstre), til hjulbuen, for så å få kabelen inn i kupeen nede ved pedalene. Det var litt vrient å få dette til, så det er mulig jeg rusket og presset litt for mye med kabelen. Kan det hende at jeg har revet løs noen ledninger til tåkelysene her? Alt annet elektronikk i bilen fungerer... Jeg skrudde også løs tåkelysene foran for å se om det var noen løse ledninger. Er ikke sikker på om det var noen løse ledninger da jeg åpnet dem opp, men jeg er hvertfall sikker på at det var en løs ledning etter at jeg hadde holdt på litt. Vet derfor ikke om det var jeg som nappet ut denne ledningen eller om den var slik fra før. Det er mulig det er denne ledningen som er problemet? Hvor for jeg evt. kjøpt nye tåkelys, og hvor mye koster disse? Noen som har noen brukte til salgs? Kan også nevne at tåkelyset bak fungerer helt fint! Takker for alle svar! mvh Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 er ikke 100% sikker på om tåkelys foran og bak går på samme sikring, men du kan jo sjekke sikring #26 (gul 20amp) over pedalene.. den løse ledningen din er jo kanskje også ett greit utgangspunkt for feilsøking.. ;) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
australiaboy Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Glemte jo å si at jeg har sjekket alle sikringene, og det er ikke dem dessverre... Når det gjelder den løse ledningen, så er det vanskelig å sjekke dette, for den har røket av, og det er ingen måte å "sveise" denne til selve tåkelyset, uten å måtte skifte tåkelyset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 koster 502 pluss moms for en ny tåkelykt fra veng.. hvor er den løse ledningen? hvordan var ledningene bak tåkelysene? Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Tipper at det er selve hovedlys bryteren som er problemet, har skjedd før det der, ta ut bryteren og sjekk om det er noen brente/brune ledninger og kontakter på bryteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
australiaboy Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Originally posted by jackpot koster 502 pluss moms for en ny tåkelykt fra veng.. hvor er den løse ledningen? hvordan var ledningene bak tåkelysene? "..fra veng..."? Hvem er det? Den løse ledningen er den ledningen som går rett inn i selve "tåkelyshuset". Tror det var en flathylse der som hadde røket av. Skal muligens prøve å båre et lite hull for så å skøyte ledningene... Ledningene ellers bak begge tåkelysene så helt greie ut... Vet du hvor ledningene går fra tåkelysene og inn til bryteren? Prøvde å følge dem, men de gikk inn i en slik "samleledning", og jeg vet ikke hvor de gikk etter det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 veng.no demonter tåkelyset og se hvor det kan virke som en ledning mangler, og monter den løse ledningen der ;) vet ikke akkurat hvor de går, men er vel gjennom torpedoveggen i den samlingen av ledninger, og deretter til brytern... skru ut dekselet rundt brytern så ser du hvilke ledninger som er der.. tror ikke det hjelper så mye kanskje men, fest den løse ledningen først..! :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Sitter et brunt rele for tåkelysene i området du har jobba! Du har nok "demontert" det! (Over/innenfor s.boksen) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 hadde samme problemet jeg (veeeel på en måte), fant ut at jeg måtte trekke ny ledning fra batteriet til lysbryteren. Var vist noe kødd med sikringsboksene på 95-96 modellene. Funker bra nå for meg jaffal :D Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg