Gå til innhold

Audi A4 B5 bremseproblemer

Ranger emnet

Audiquattro1.8

Anbefalte innlegg

En ting til. Stopper luften opp i ABS så må du aktivere ABS-pumpe før lufting, gjøres med VCDS.

Har montert en ny hovedsylinder, bremsene blir bedre, men ikke helt bra.. Får ikke pedalen hard. Når jeg kjører med bilen må jeg bremse litt, så slippe, å så bremse igjen, da blir pedalen bra. Jeg må pumpe. Nå har jeg en liten lekasje i ene calipteren bak, men skal få ordnet dette, er nesten ikke noe. Men kan det hende at trykket siger ut der? At det er det som gjør det til? Vet du noe annet det kan være? Kan bli katastrofalt i en nødsituasjon, der jeg må bråbremse.. Kan det være bremsekraftforsterkeren? Eller er det luft i systemet enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må pumpe pedalen så kan det virke som du har luft i systemet, eller som du skriver en lekkasje. 

Så fiks på lekkasjen, og luft alle hjula i riktig rekkefølge 1-winking.gif

Da skal jeg få ordnet det! Takker for svar! :)

Har et lite problem til, motoren min jager litt, dette skjer når den har gått ei stund. Da faller den ned på 5-700 rpm, før den stabiliserer seg opp til 1000 rpm igjen.. :) Sånn er det ikke da motoren er kald. Den starter uansett vær og alt, men kan jage fælt.. Har sjekket for falskluft, men ikke noe å finne. Har også byttet LMM, men uten hell. Kan det være lambdasonde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det høres ut så har du, uten tvil, fortsatt luft i bremsesystemet.

Om du kan pumpe pedalen hard og den ikke siger etterpå (med motor i gang), da er det luft som er problemet og ingenting annet.

Av erfaring, å få ut all luft kan være temmelig umulig om man lufter på gamlemåten. Jeg bruker trykkluft, tar hele bilen på 2 minutter, garantert luftfritt ;)

363251d1300274176-soft-brakes-eezibleed-

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det høres ut så har du, uten tvil, fortsatt luft i bremsesystemet.

Om du kan pumpe pedalen hard og den ikke siger etterpå (med motor i gang), da er det luft som er problemet og ingenting annet.

Av erfaring, å få ut all luft kan være temmelig umulig om man lufter på gamlemåten. Jeg bruker trykkluft, tar hele bilen på 2 minutter, garantert luftfritt 1-winking.gif

363251d1300274176-soft-brakes-eezibleed-

Da er det luft jeg har, så skal få ordnet dette! :) Pedalen siger ikke nei, men må pumpe for og få den hard. Men når jeg pumper med bilen avslått, blir pedalen perfekt. Men når motor går så må det pumpes litt ekstra.

Har veldig liten peiling, men når du tar det med trykkluft, hvordan gjør du det da? Hvordan kobler du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt normalt at pedal synker mer når motor startes, bremseservo er ikke aktiv uten vakuum fra motor 1-winking.gif

Jeg bruker kompressor med ekstra regulator justert ned til under 1 bar (1 kg). Kopler til Eezibleed og åpner luftenippel til det kommer ny bremsevæske uten bobler - og kan drikke øl mens ser på at jobben blir gjort biggrin.gif

Husk, aldri mer enn 1 kg trykk på bremsevæskebeholder, ellers kan den sprekke og du har bremsevæske over alt!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider