Gå til innhold

Audi 80 2,0 1994 ABT jager på turtall

Ranger emnet

morganjuul

Anbefalte innlegg

Nja, men motoren har da vel oppført seg normalt etter at registerreim ble skiftet for et år siden? Har den ikke? Om ja, glem tenningen - om du nå ikke har stilt den bort?

Du nevnte tidligere at dette begynte etter skifte av bensinpumpe, har du målt bensintrykket inn på monopoint? Som alltid, min mening er at deler fra Biltema er ofte ubrukelige, kan da være verdt å sjekke dersom problemene begynte etter pumpeskifte. Siden alt 'roer seg' når lambda plugges ut så kan det ikke utelukkes at lambda er synderen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingenting av verdiene stemmer med 'fasiten'.

Dersom du har målt riktig så er din TPS fucked.

5pHDn.jpg

Bensintrykket måler du ved å kople deg inn med manometer på slangen inn til monoopint, så skru på tenning slik at bensinpumpa starter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå begynner jeg å tro noen kødder ned meg ... Tok av regreima, og fant ut at mellomdrevet(?) sto helt på trynet... Justerte alt etter quatro's tegninger, og klarte i et av motorens rolige øyeblikk å få justert tenninga til merket før ØD, uten at det hjalp noe på rusinga... Så glemte jeg nøklene t tenninga, og måtte dagen etter hjelpestarte med kabler... Da la gamle Audi seg pent på 700 omdr på tomgang , og går som ho gjorde i de gode gamle dagene ute på E18... Forbruket har falt til under literen , og har til og med fått kraft nok til å akselerere i femte gir..håper den biten varer lenge :-)

men har du fanget ei løs ku, så stikker ei anna ... Igangsetting og fartsøkning fra lave hastigheter/lavt turtall har noe blitt litt mere kinki.. Da virker det som krafta dør ut/blir borte, før den kommer med et kraftig rykk, dette skjer opp til 2500-2700 omdr... Over dette er det bare fryd og gammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det som krafta dør ut/blir borte, før den kommer med et kraftig rykk, dette skjer opp til 2500-2700 omdr... Over dette er det bare fryd og gammen

Min NG var også slik. Dau helt til 2800 og et villdyr over. Skiftet lamdasonde, og etter det bedret alle symptomer seg og forbruket falt til langt under literen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider