shadob Skrevet April 16, 2014 Rapporter Share Skrevet April 16, 2014 Turboen røyk her om dagen.Har fått "tilbud" fra et bilfirma - om montert overhalt turbo.Kr 20000,-.Finner denne på netthttp://www.aliexpress.com/item/K03-5303 ... 72154.htmlsom blir ca. kr 3000,- inkl. mva/frakt og kjenner èn som kan skifte den for meg iløpet av 4 t.Det blir en stor prisforskjell.Men passer den til minSUZUKI GRAND VITARA XL-7 2. JSAHTX83V109 Hk/ 80 kW KWChassisnr. JSAHTX83V00316185Noen som kan ha peiling? Og noen som kanskje har erfaring vedr. deler fra dette nettstedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 16, 2014 Rapporter Share Skrevet April 16, 2014 Jeg har hørt mye negative ting om kina turboer Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 16, 2014 Rapporter Share Skrevet April 16, 2014 Må henge meg på TKarlsen, har hørt mye negativt om dissa Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 16, 2014 Rapporter Share Skrevet April 16, 2014 Bestill fra turboservice. Kommer uansett til å bli myye billigere enn 20 tusen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 17, 2014 Rapporter Share Skrevet April 17, 2014 www.turbopower.no Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 18, 2014 Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 enig., styr unna kinaturbo.. turboservice skaffer deg billig og bra :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mirjamso Skrevet September 26, 2015 Rapporter Share Skrevet September 26, 2015 Jeg har et spørsmål vedrørende turbo og turbofeil. Jeg har Suzuki XL7 (2.0 TD, 2006 model) som begynte å tulle for meg igår. Ikke noe moro når jeg er dame og ikke kan skrue bil! Hører en sånn suselyd/pipelyd som minner meg litt om flyturbinlyd. Lyden øker ved mere trykk på gasspedal. Dårlig trekk på bilen. Det kommer tykk gråhvit røyk fra eksosrøret . Kan dette være feil med turbo på bilen? eller noe annet?Må bilen inn på merkeverksted for sjekk? Hvis feil eller turbo må byttes, går det å få tak i noe rimeligere enn helt nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 26, 2015 Rapporter Share Skrevet September 26, 2015 Hvis du ikke kan skru selv så anbefaler jeg deg å dra på verksted. Hvis bilen din ryker tykt hvit og hører ulyd ved pådrag så tyder det veldig på turboras. Redd for at det blir over 10-15.000 uansett Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mirjamso Skrevet September 27, 2015 Rapporter Share Skrevet September 27, 2015 Takker for raskt svar. Nå er ny turbo på plass og bilen går igjen :-) Men jeg kan ikke huske å ha hørt "turbolyd" tidligere på bilen, men den høres nå. Skal lyden høres? En annen ting, må turboen instilles på noen måte på suzuki verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mirjamso Skrevet Oktober 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Takker for raskt svar. Nå er ny turbo på plass og bilen går igjen :-) Men jeg kan ikke huske å ha hørt "turbolyd" tidligere på bilen, men den høres nå. Skal lyden høres? En annen ting, må turboen instilles på noen måte på suzuki verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2015 Nei, turboen trenger ikke å kodes inn til bilen Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mirjamso Skrevet Juli 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2016 Jeg må bytte intercooler pga liten lekkasje. Leste i en tidligere tråd at det har kommet forsterket intercooler. Hva koster denne for Suzuki XL7 2006 mod 2.0 diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juli 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2016 Da har du lest feil. Aldri kommet noe forsterket intercooler til XL7.. Det er kun til grand vitara 1.9 ddis Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfre Skrevet September 20, 2016 Rapporter Share Skrevet September 20, 2016 Lurer på om det er vanskelig å skifte turbo selv på en XL7 2006 mod? Verkstedet skal ha 20000kr for å skifte!!! Er det noe vits i å kjøpe brukt til kr 4000 fra et hoggeri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 20, 2016 Rapporter Share Skrevet September 20, 2016 20.000kr for å skifte er nok inkl turbo. ? Det er nok noe omkring 4-5 timers jobb. Du får jo uoriginale turboer. Men anbefaler org. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg