Gå til innhold

Tips til eksos B6

Ranger emnet

Trondsen92

Anbefalte innlegg

Tusen takk, skal sjekke ut:) Har ikke noen du vet om som du kunne linket? smile.gif

og hvor mange tommer burde jeg gå for?

http://www.xtremecar.no/tuning/effektanlegg/audi/a4/a4-b6-quattro-avant-estate-1-8t-01-04.html

Er dette noe å gå for? vet ikke hvor store de blir, men blir de likens på bildet av bilen ved linken over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Systemet har større rør dimensjon enn originalt, avgasslyden har en sportslig tone og lydnivået er tilpasset norske bestemmelser.

Jeg hadde ingen problemer på EU kontrollen da jeg kjørte med simons sports eksos. Sa heller ingenting om eksosen da jeg ble stoppet på teknisk kontroll. 

Men nå skal de jo være mer idioter på PKK. Så ned mot de tuner bilene. Så jeg vet ikke om de vil reagere på større eksos. Ta en tlf til trafikk stasjonen og hør

DinSide 1. januar trådte det nye regler i kraft for periodisk kjøretøykontroll. Blant de nye kontrollpunktene i revidert kontrollveiledning kommer også modifisering/trimming av bilen.

- I praksis betyr dette at de som kontrollerer bilen skal foreta en visuell kontroll for åpenbar endring eller modifisering, der formålet er økning av motoreffekt, sier Einar Wollamo i tilsynsavdelingen, region Midt i Statens Vegvesen. 

Det kan være endringer som større turbo, motorbytter, intercoolere og for eksempel ekstra styreenheter, såkalt chiptuning.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får huske å si at det er et uoriginalt, modell tilpasset eksosanlegg da. Ikke si at det er sports eksos ;) Sier du sports eksos får du nei med en gang. Sier du at det er modell tilpasset, og støynivået er innenfor norske krav så har du større sjanse for å få det godkjent

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider