Gå til innhold

Må jeg inn til biltilsynet

Ranger emnet

DJ GOLF

Anbefalte innlegg

Originally posted by vr6R

jeg ville heller gått får 195 45 15 ser mye bedre ut + at det er litt mer riktig. enklere å senke uten det subber også

Da blir det vel litt feil rulleomkrets?:confused:

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øke felgdimensjon med 2 tommer over det som står i vognkort. Rulleomkrets må vere +/- 5% i forrhold til original.

Dekk/felg kan ikke stikke utenfor skjermer.

Hoved regelen er at du kan gå opp 2" i felgstørrelse før polti og biltilsyn reagerer negativt. Ikke det at de absolutt vil reagere hvis du har større, men regelen er ivertfall slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rulleomkrets kan endres -/+5%, ingenting av kjørebanen på dekket eller felgen skal stikke utenfor bilens sider, dekket skal heller ikke ta borti noen sted ved fullt fjæring/sving utslag.

at det var begrensninger på hvor mye du kan gå opp i felgstørrelse visste jeg ikke at det var noen regler for.

menmen, mulig jeg bare har skrevet tull nå, pytt pytt:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

rulleomkrets kan endres -/+5%, ingenting av kjørebanen på dekket eller felgen skal stikke utenfor bilens sider, dekket skal heller ikke ta borti noen sted ved fullt fjæring/sving utslag.

at det var begrensninger på hvor mye du kan gå opp i felgstørrelse visste jeg ikke at det var noen regler for.

menmen, mulig jeg bare har skrevet tull nå, pytt pytt:)

det er ikke noe regel på maks to tommer opp i felgstørrelse. Dette gjelder bare i noen former for motorsport (for å holde kostnader nede). Golf III er jo levert med 6,5-16 med 215/40-16 orginalt, så det hadde jo ikke vært noe problem uansett

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka er reglene for forandring av ET (Impress da) er ikke det og noe? eller er det bare gode greier så lenge det ikke tar borit, og ikke stikker utenom?

mvh...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Ka er reglene for forandring av ET (Impress da) er ikke det og noe? eller er det bare gode greier så lenge det ikke tar borit, og ikke stikker utenom?

mvh...

+/- 15 mm pr aksel dvs endring av ET på 7,5 mm pr felg. Alt utover det krever TÜV papirer. Du får godkjent Golf III med 9-16 ET 15 rundt om, muligens også med 10-16 bak

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider