Xcrookie Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Hei, vurderer å skifte venstre hjullagre foran selv. Kan det by på problemer? Har tatt av hjulet for å se, og det ser ut til at jeg må løsne demperen for å få ut drivakselen (med mansjett) nok til å komme til de 4 boltene som holder lageret. Stemmer det? Jeg kommer ihvertfall ikke til de boltene med drivakselen på plass. Noen som har erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Stemmer det ja. Må løsne på drivakselen for å komme til på skruene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xcrookie Skrevet April 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Takker, så da må jeg vel også fjerne de to boltene som holder demperen for å få bikket skiva og lageret ut? Er det bare å slå inn drivakselen? Trenger vel ikke å ta den helt ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Xcrookie! Hvor kjøpte du lageret? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xcrookie Skrevet April 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Tenkte å kjøpe hos Jakob's Auto Supply i Oslo. Ca 2100,- . Jeg ser jeg får det rimeligere andre steder på nettet, men da får jeg det ikke i morgen. Vurderer også Biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Ja, du kan enten ta de to skruene til demperen eller så kan du løsne bærekula. Du bør være litt forsiktig med og slå rett på drivknuten, så du ikke stuker den. Bruk en dor og slå på den med om den ikke løsner når du har tatt skruen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Tenkte å kjøpe hos Jakob's Auto Supply i Oslo. Ca 2100,- . Jeg ser jeg får det rimeligere andre steder på nettet, men da får jeg det ikke i morgen. Vurderer også Biltema. Jupp. Som regel så trumfer leveringstrid ofte pris hos meg og. Har du sjekka Bildeler.no? De er ny partner for Bilforumet bare så det er sagt. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xcrookie Skrevet April 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2014 Ok, ser ikke ut som de har hjullager :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xcrookie Skrevet April 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2014 Takk Opelduude. opelduude reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xcrookie Skrevet April 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Da er lageret skiftet. Gikk veldig greit å gjøre det selv og drivakselen løsnet lett. Skiva og lageret satt godt, men det løsnet til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg