Eirik6594 Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 noen med gode erfaringer innen plastidip? tips og triks ? Hvor mye for å lakkere hele bilen ? tidsbruk? temperatur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Det meste står oppført i teknisk info på det produktet du skal bruke, både forbruk, temp, triks etc, og det skal følge med når du kjøper lakken Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik6594 Skrevet April 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 ja jeg har funnet en forhandler som har det i nærområdet , skal høre videre med han , etter det jeg har sett på nett er plastidip helt genialt , gleder meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Morsomt å leke med, blir det feil er det bare å rive det av evt vaske det av. Men skal du ta hele bilen burde du bruke noe annet enn spray bokser. Og det kan fort gå med mange spray bokser da. Med tanke på at man trenger 3-4 strøk? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
523i Skrevet August 20, 2014 Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 Noen som har erfaringer? kjøpte en del dip men trenger tips til å lakke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 20, 2014 Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 http://www.plastidip.no/produsent.php?id=34 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonhus Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Tips. for penest mulig resultat. •Være nøye med avfetting og vask,spyl godt etter på med høytrykk spyler. •er bilen ny polert,så må det fjernes. Lakkerer du på en ny polert bil, så får du sig. •masker der du gidder. Vinduer for eks. •de 3 første lagene bør legges tynt. •legg 7-8 lag. Legges det for tynt= mindre beskyttelse og vanskelig å fjerne. Selv om prikk bort er fin da. •tynnes 1-1 •1 mm dyse er fint, og kompressor. •velger du elektrisk sprøyte, så blir resultatet helt ok. •ca 15 min tørk mellom hvert lag ( tørkes til man ser en tur hinne.) •20-22° i rommet er en fin temp. •avsug er fint for å slippe lakkstøv. •etter siste lag, la bilen tørke minimum 5 timer. Eller la den stå over natta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonhus Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Glemte å nevne hvor mye på en bil. Hvor stor er din bil? For eks: Audi A3 går det ca 12-14 liter ferdig tynnet. Så lenge du klarer å lakkere i første forsøk. Er du uheldig og får sig, eller lakkstøv eller noen annet, og det må fikses. Da går det fort et par liter ekstra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg