kml Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Jeg har problemer med knirkelyder når jeg svinger med min Golf 3 93-modell. Knirkelydene kommer kun når jeg svinger og gir gass samtidig, ikke når jeg ikke gir gass. Lydene er også klart sterkest når jeg svinger til høyre, men noe knirking kan også forekomme når jeg svinger til venstre. Jeg har forstått det slik at drivknuten mest sannsynlig er problemet, kan noen fortelle meg om dette stemmer? Er det da slik at ytre drivknute er det som bør byttes? På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Fra (defekte) drivknuter pleier det komme harde mekaniske knekkelyder ved sving og pådrag. Sjekk mansjetten for hull, har den det så kan mye tyde på at knuten er defekt. Siden du skriver knirkelyder så vandrer mine mistanker mer mot fjærbeinslager og motorfester enn drivknuter. Sjekk hjulopphenget og motor- og girkassefester. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Knirke lyder kan være fjærbeinslager/pute. Knirker det da du står stille og ratter om? Som Quattro73 sier så er drivknute mer mekaniske knekke lyder Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kml Skrevet April 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Knirking er kanskje feil ordvalg. Harde mekaniske knekkelyder ved sving og pådrag høres veldig riktig ut. Lydene kommer i rask rekkefølge. Det kommer ingen lyder når jeg står stille og ratter, kun når jeg gir gass og svinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Knekkelyd i takt med farten ved mye rattutslag og pådrag er alle symptomer på defekt drivknute ja. Er den ytre knuten du må bytte. Guide for dette under, er for Audi 80 men det aller meste er skremmende likt på din :) Guide - Skifte drivknute / drivknutemansjett div VAG Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kml Skrevet April 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Det er hull i mansjetten ja, så drivknuten er nok synderen. Takk for gode svar og tips! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 30, 2014 Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 Du burde sjekke mansjetten på begge siden da du først er under der :) Jeg hadde problem med min høyre drivknute, og da jeg sjekket venstre side så var mansjetten ødelagt der å. Men jeg fikk byttet mansjett før drivknuta ble ødelagt :) Penger spart Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg