MkCent Skrevet Mai 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2014 Krise sitvasjon! Jeg har nå prøvd å lakere en liten del av bakluken pga rust, sprya dessverre litt for mye.. Så når jeg tok av teipen så var det en liten tykk overgang fordi det hadde rent. Hvordan kan jeg få gjevne det ut med den gammle lakken? Beklager dårlig språk og formulering, ikke så veldig erfaren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Mai 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2014 Da vil jeg anbefalt å våtslipe det, for så å kanskje legge på et tynt strøk med klarlakk. Eventuelt polere dette :) -Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MkCent Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2014 Da vil jeg anbefalt å våtslipe det, for så å kanskje legge på et tynt strøk med klarlakk. Eventuelt polere dette :) -Daniel Har ikke noe tilgang til noe maskiner men hvordan type sandpapir burde jeg prøve? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Mai 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2014 Du trenger ikke noe maskin for det Dra på f.eks Jula eller biltema - Kjøp våtslipepapir. Ta med f.eks 400 og 1000-papir. Da bruker du altså vann(dypper sandpapiret så det blir helt gjennomvått) og begynn å pusse over. Men vær forsiktig - Det tar utrolig godt og du vil se resultat med en gang! Etter du har gått over og føler at det virker OK, så gå forsiktig over med 1000-papir. Vask så over med en våt fille eller lignende for å få bort lakkstøv og dritt. Gå gjerne over med f.eks isopropanol eller lignende for å få det helt rent. Etter det kan du legge på litt klarlakk og eventuelt poler hele bakluken etterpå. Da skal det mye til for å se forskjell på hvor det er nylakkert og ikke Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg