Gå til innhold

Varsellampe for bremseklossene lyser, men ingen feil

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

sikkerhet-hva+betyr+varsellampene+i+bile

 

Bilen det gjelder er en Audi A4 B6, 1.8T (16x hk)

 

Denne lampa har begynt å lyse. Og som jeg har forstått er det slitasjevarsling på klossene. Klossene er noen få mnd gamle og hele. Kontaktene sitter i. Men enda lyser lampa. Jeg har til og med prøvd å kortslutte kontakta ved bremseklossene (mot bilen) uten at det hjalp noe. 

 

Noen som har noen gode tips? Det er heller ingen feilkoder på bilen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan slitasjevarslerene er på Auda men på MB er det en krets som slites av og brytes ved slitasje. Ved korrosjon eller annen kontaktfeil vil lampa lyse.

Når jeg manglet slitasjevarsler tok jeg en gammel og klipte ledningene, tvinnet dem sammen og brettet det unna rotror. Det fungerte inntill jeg fikk nye slitasjevarslere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du det jeg skrev? Jeg har prøvd den måten. 

 

Jeg har til og med prøvd å kortslutte kontakta ved bremseklossene (mot bilen) uten at det hjalp noe. 

 

 

Hvordan er det videre fra den kontakta mot bilen? Finnes det flere kontakter som kan ha hoppet av?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er det 1 krets til slitasjevarsleren, er ikke 100% sikker.

Altså, 1 ledning fra instrumentpanelet og til et av forhjulene over til motsatt hjul og tilbake til instrumentpanelet. Hvis det blir et brudd i denne kretsen så kommer lampa.

Vet ikke om det er slitasjevarsler på begge forhjulene eller et foran og et bak.

Det kan altså være ett brudd hvor som helst på den kretsen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forferdelig enkelt å måle seg frem til hva som er galt her. Jeg ville tatt av pluggen på førersiden (venstre forhjul), koplet en ledningsbit mot brun i pluggen for så å legge andre enden mot jord gods (ikke hjulopheng). Om lampen da slukker så er kretsen hel derfra og inn til instrumentpanel. Så, ta en liten ledningsbit og laske sammen pinene i pluggen på førersiden og jorde plugg på motsatt side (passasjersiden). Slukker lampen da også så er det enten brudd i en av klossene eller du mangler kontakt med jord (strømløp 185).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår