Gå til innhold

Soting av baklykter FAIL

Ranger emnet

mabe1703

Anbefalte innlegg

Etter et par uker med venting kom endelig mine "pre-cut" lamin-x filmer til hovedlykt / spredere og baklykter. Som vanlig når jeg får noe velger jeg å vente til en som kan dette kan hjelpe meg... men ikke i dag....Filmen gikk greit på når det kommer til hovedlykter og spredere og venstre baklykt, men høyre baklykt ble det værre med (bilde)

10173585_713717715353100_887395032711355

10178118_713744162017122_889744258946955

Ja jeg  er klarover at dette ser helt for jævelig ut, har aldri gjort det å dro hele driten av på baklyktene. Så vil prøve igjen, men orker ikke bestille ny lamin-x til 600-800 kr å vente 2 uker for så evt feile igjen. Noen her som har sota lykter før, og veit om en film som evt går ann å bruke? disse var det 17% på så alt fra 10-17% går bra.

Gikk igrunn greit foran (til å være første gang) men skulle gjerne hatt ny film der oxo som er litt mørkere, denne var 8%

10176177_713701372021401_780172412118464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du plaget av for mye lys på bilen din? smile.gif Jeg har motsatt problem jeg, jeg ønsker meg mer biggrin.gif

Morsom du ;) Jeg er plaget over at de originale bak lyktene på denne bilen ikke er noe fine, og med litt film blir de iallefall litt finere... men jeg feile jo så. Og igjen nei er ikke plaget av for mye lys, men vil ikke kjøre i en bil som alle har lik heller... (trenger ingen prek om hvorvidt ting er lovlig på denne bilen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, originale lykter har de fleste og de ser kjedelige ut. (Siden alle har dem) 

Men er det ikke bedre å kjøpe ferdig sota/sorte baklykter da? Da kan du kjøre rundt med god samvittighet. Og du trenger ikke å ha hjerte i halsen da du blir dratt inn til teknisk kontroll. Koster jo bare 1400-1500kr for et par

Men tilbake til spørsmålet ditt. Biltema selger vel lyktefilm i løsvekt. Den kan du jo prøve deg på. Bruke den gamle som mal, og klippe til ny. Og bruker du varmepistol får du vel formet filmen til lykta

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, originale lykter har de fleste og de ser kjedelige ut. (Siden alle har dem) 

Men er det ikke bedre å kjøpe ferdig sota/sorte baklykter da? Da kan du kjøre rundt med god samvittighet. Og du trenger ikke å ha hjerte i halsen da du blir dratt inn til teknisk kontroll. Koster jo bare 1400-1500kr for et par

Men tilbake til spørsmålet ditt. Biltema selger vel lyktefilm i løsvekt. Den kan du jo prøve deg på. Bruke den gamle som mal, og klippe til ny. Og bruker du varmepistol får du vel formet filmen til lykta

Joa kunne godt kjøpt nye lykter, men de jeg finner iallefall er altfor svarte/sota. Så da blir hjemmemekk det eneste alternativet, men igjen teknisk kontroll kan bli et problem men har allerede ulovige sota vinduer foran og xenon spredere/nær/fjern så en feil til går vell "bra" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du plaget av for mye lys på bilen din? smile.gif Jeg har motsatt problem jeg, jeg ønsker meg mer biggrin.gif

Enig!

Kan aldri få nok kjørelys / varsellys jeg...........

Det er beklageligvis noen som ikke forstår at det at lite / svakt lys er farlig for alle på veien - (dritt i om det er ulovlig, det er det alt for mye som er).

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Kan aldri få nok kjørelys / varsellys jeg...........

Det er beklageligvis noen som ikke forstår at det at lite / svakt lys er farlig for alle på veien - (dritt i om det er ulovlig, det er det alt for mye som er).

Nå skal det vel også sies at 6% sot ikke gjør det store og man mister ikke 99% av lysstyrken av denslags.. og i tillegg soting av bak lykter som FAKTISK gir lys er vell bedre enn disse bilene som kommer uten kjørelys bak originalt? (og før du nevner at det er originalt har det lite betydning ettersom det IKKE gir noe lys) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6% mer lys uten film kan være nok for at du beholder livet ditt det, eller møtende sjåfør og passasjerer beholder livene sine.

Det er ikke påbudt med kjørelys bak på dagtid. Om du sjekker ut uoriginale lykter til bilen din som heter red/smoke så er de veldig like de lyktene du har med film på. Men disse er 100% lovlige i trafikken. (ja, jeg vet det er sedan det er bilde av)

A4-B6-LT-SR-KS-S.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6% mer lys uten film kan være nok for at du beholder livet ditt det, eller møtende sjåfør og passasjerer beholder livene sine.

Det er ikke påbudt med kjørelys bak på dagtid. Om du sjekker ut uoriginale lykter til bilen din som heter red/smoke så er de veldig like de lyktene du har med film på. Men disse er 100% lovlige i trafikken. (ja, jeg vet det er sedan det er bilde av)

A4-B6-LT-SR-KS-S.jpg

hadde lett kjøpt slike til avant, men etter mye klaging over mine led lykter til min forgje A4 B5, må jeg nok holde meg dette :/

Forgje bil:

58_2030292013.jpg

58_1815477047.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lys osv.. Ble akkurat stoppa i det jeg kjørte gjennom sentrum, med ca 4-5 taxier rundt meg som kjørte med nær og spredere. Jeg som akk har montert xenon vil å bruke det litt :D så kjørte med det samme (veit det er fy fy!) men av alle 4-5 bilene blinker de på meg, jeg slår spredere av og kjører inn på en p-plass for å snu. Politiet kommer etter i fullfart og var på grensa til å gi meg bot. Men siden det kun var meg som ble blinket på, og jeg ser dette hele tiden har taxi lov? Mulig jeg høres dum ut, men alle taxiene kjører tåke og nær uten om å bli stoppa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lys osv.. Ble akkurat stoppa i det jeg kjørte gjennom sentrum, med ca 4-5 taxier rundt meg som kjørte med nær og spredere. Jeg som akk har montert xenon vil å bruke det litt biggrin.gif så kjørte med det samme (veit det er fy fy!) men av alle 4-5 bilene blinker de på meg, jeg slår spredere av og kjører inn på en p-plass for å snu. Politiet kommer etter i fullfart og var på grensa til å gi meg bot. Men siden det kun var meg som ble blinket på, og jeg ser dette hele tiden har taxi lov? Mulig jeg høres dum ut, men alle taxiene kjører tåke og nær uten om å bli stoppa...

Taxier har som regel ikke Xenon i noen lyter mens du har det både i spredere og nærlys og har de på begge to også lurer du på hvorfor du blir stoppet?

GåreAnn det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider