Gå til innhold

Audi A3 1,6 (AKL) mister motorkraft. Trenger litt hastehjelp

Ranger emnet

GeirAkselsen

Anbefalte innlegg

Har en datter som sliter litt med en A3 1.6l som mister motorkraft.
Kan starte den opp, går på tomgang, men med en gang en prøver å kjøre er det bare så vidt den klarer å dra bilen forover/bakover uten å ruse.
Ved å lirke det pent med gassen, kan jeg nå en toppfart på 70km etter noen minutter, men gir jeg mer gass, så mister den kraft.
Har hatt bilen på verksted hvor de har kjørt diagnose uten at det kommer noe ut av den. Videre har de byttet bensinfilter, og målt bensin trykk til 1.4.
Tok bilen med meg hjem igjen og har sett nærmere på bensinpumpen. Filteret er ikke tett og den går når den tilkobles 12v.

Forslag til hva dette kan være for noe ?

Datteren er student og ikke best økonomi, så prøver å hjelpe henne litt.
Setter derfor svært pris på svar i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar får man på Bilforumet biggrin.gif

Motor får ikke nok bensin? I såfall skulle du fått feilkode på dette. Verkstedet du har brukt kan ikke være Møller antar jeg, men et som ikke vet noe helt sikkert?

Du skriver bilen har et bensintrykk på 1.4. Ble det målt med vakuumslange på eller av? Hva er bensintrykket om den pumper mot en blokkering? Om den er 10 bar eller mer, og leveringsmengde er ok, så er pumpa ok og mest sannsynlig er trykkregulatoren defekt. Denne bytter du på få minutter, sitter i enden av fuel rail. Du skal ha 3 bars trykkregulator på din, vil sikkert være 2.5 bar på tomgang med vakuumslangen tilkoplet.

Ikke bytt regulator før du har sjekket at pumpa er ok!

Regulator

037133035C.jpg

Nr 2 på bildet under

AU_Bilder_194_194133500.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider