Gå til innhold

Bensinmåler viser feil

Ranger emnet

Imsdal96

Anbefalte innlegg

Hei!
Er helt ny her, så har ikke helt peiling om jeg er på riktig sted. 
Men jeg spør om litt hjelp til de som har kunnskaper om dette.

Bensin måleren driver å tuller litt. Leste litt rundt angående dette, men må få inn med t-skje for å få det gjort nøyaktig. 

Kjører rundt i en Audi A4 B5 1998 mod. 

Hvis du har muligheten til å fikse dette på min bil, så er det bare å melde ifra! 

Takk for alle svar! pimp.gif

Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5
Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må beskrive hva du legger i ordene 'bensin måleren driver å tuller litt'. Virker den av og til, viser den feil av og til, viser den alltid feil?

Bensin måleren viser at jeg enten har for lite eller for mye.. Sånn av og til. Men forsatt veldig irriterende. 

Fylte her om dagen for 100 lapp med snart tom tank. Og vips, der var den mer enn halve. 

Mens for en uke siden hadde jeg ca halv tank. Dagen etter da jeg skulle på skolen hadde jeg bare 10km på meg.. 

Takk for svar! wink2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i hvertfall måle deg til om giveren er i orden og lineær, men må da helst ha lite bensin på tanken når du åpner opp dette. Og ingen røyking e.l, ei heller måle giver når den er rett over innfestning i tank, men demontere den og måle et annet sted (ute). Man trenger 200 mikrojoule for å antenne bensindamp, enhver gnist er over dette nivået ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså skal verdien være mellom 40 og 280 ohm - lineært!

T1k86.jpg

Heh, det kan godt stemme. Men nå har jeg ikke noe peiling, så dette er enda et problem. Å sende dette til Møller for et sjekk er litt bortkastet føler jeg.. Vet du noen, eller er selv - kan dette i nærheten av Oslo/Akershus? Bare gi beskjed! Hadde vært fint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et multimeter om det funker til dette vet jeg ikke, men kan jo gjøre et forsøk om du kan demontere den og møte meg et sted. bor i ås sånn forresten 

Smud! Skal se ann, så kan jeg kontakte deg videre på melding her på forumet! Er det borte ved Ski - Ås ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider