Gå til innhold

G lader trykk og lyd..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Føler liksom ikke jeg helt finner G lader lyden i min nye bil. Den er jo ganske karakteristisk for en G60, men er liksom borte hos meg. Min gamle lader dro ladetrykk på 1990, og min nye dra 255 DVS. så langt som Map'n leser, hvis jeg ikke tar feil.

 

Den gamle laderen hylte, som en stukket gris når jeg slapp den på motorbremsen, denne gidder så vidt si vosssjj når jeg slipper gassen og slipper den på motorbremsen.

 

Oppsettet skal være det samme, 68mm reimhjul, chip, bensintrykksregulator, cone filter med Howitzer. Eneste den gamle hadde, som denne ikke har, er idle valve og luft filteret er ett King Dragon i stede for ett K&N filter.

 

Men hva kan jeg gjøre for å få godlyden? Gamle laderen som hylte (pysj-pysj) så fint når jeg dro på litt oppover registeret? Hva kan være galt siden den nye ikke gjør dette?Siden den har det ladetrykket den skal ha, ca 1 bar så vidt jeg vet, så kan det jo ikke være en overhaling som er saken den trenger....

 

Nå går denne bilen som en dass på tomgang. Vandrer mellom 900 o/min til 12-1300 o/min. Kan dette være årsaken? Kan det være en lekk ett eller flere steder?

 

Denne laderen sier mere wosj-wosj..altså dypere, mer stille lyd, og uler ikke i typisk g lader stil heller...mens den gamle virket hissigere, hylte til når den fikk retur lufta..skjønner ikke noe...

 

 

Hjelp?? Anyone? Alle svar mottas med takk......

 

Polo Classic?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Peltz

Nå går denne bilen som en dass på tomgang. Vandrer mellom 900 o/min til 12-1300 o/min. Kan dette være årsaken? Kan det være en lekk ett eller flere steder?

 

Hjelp?? Anyone? Alle svar mottas med takk......

 

Polo Classic?

 

Tomgangsstabilisator (ISV) som ikke fungerer som den skal? Lekker?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Tomgangsstabilisator (ISV) som ikke fungerer som den skal? Lekker?

 

Åkeì? Men har den noe å si på lyden laderen gir fra seg? Jeg har ikke re route til denne bilen, men det var på den forrige. Kan jo være dingsen på blokka har en feil, ellers så er slangen til veivhus ventilasjonen lekk, tapet av tidligere eier..Skal til tess og handle litt slanger, klemmer osv i morgen...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Er ikke slangen til veivhusventilasjonen koblet til ladeluft slangene på G60 da? De er det på G40!

 

Jo, den er vell det. Slangen går vell fra veivhuset, til den her ladeluft slangen som går tilbake til g laderen...kan denne være årsaken til dette? Trodde ikke den dingsen, (ser litt merkelig ut den slangen) skulle ha stort å si for hvor mye luft som kommer tilbake til laderen.

 

Sitter og tenker litt høyt om det kanskje kan være en lekk, mellom innsuget og "røret"eller mellom "røret" som går tilbake til laderen og laderen...

 

Ett eller annet sted må jo luften forsvinne, og jeg kan ikke tenke meg at all lufta forsvinner i innsuget. For måleren i kjøre comp sitter jo rett før innsuget, og den måler full pott fram dit, men hva som skjer etterpå er jo en annen sak. La merke til at "røret" som fører lufta fra innsuget, tilbake til laderen var av trekk-basun prinsippet, altså sånn ventilator slange av alu, eller hva det heter. Skal denne være slik eller er det OEM for denne bilen?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Tomgangsstabilisator (ISV) som ikke fungerer som den skal? Lekker?

 

Er ofte den når motoren ligger og jager... Suger falskluft og øker helt til ISV drar den ned igjen.... Ville tatt et raid med startgassen på denne...

 

Ang lyd... Det er jo litt forskjell i lyd etter hva slags luftfilter/boks du bruker...? Er ikke så lett å forestille seg ved hjelp av vrom vrom og swisssjjj :D men jeg opplever i allefall at det er noe som gir markante forskjeller i lyden.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

Er ofte den når motoren ligger og jager... Suger falskluft og øker helt til ISV drar den ned igjen.... Ville tatt et raid med startgassen på denne...

 

Ang lyd... Det er jo litt forskjell i lyd etter hva slags luftfilter/boks du bruker...? Er ikke så lett å forestille seg ved hjelp av vrom vrom og swisssjjj :D men jeg opplever i allefall at det er noe som gir markante forskjeller i lyden.....

 

Hvor skal startgassen? Kopler om i morgen, med re-route. Ut til tess å handle.

 

Jeg bruker ett cone filter. Eneste forskjell jeg har på dette filteret i forhold til det gamle, er at dette er et KD filter, mens det gamle var ett K&N. Størrelsen er ca lik på filterne.

 

Vrom og svisj kan være litt missvisende,jau...:op men hva jeg ville frem til var at den gamle laderen var det veldig mye mer markant lyd i, enn det er i denne laderen, selv om ladetrykk er tilnærmet lik på laderne..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Forskjell i lyd kan skyldes forskjellig generasjon av ladere

 

Men selve lyden som jeg savner er den lyden av laderen som spinner opp. Denne var veldig markant på min -91, mens på denne så er den en lav lyd som bare forsvinner i bråket. Får håpe mann hører mer når jeg får på no ordentlig eksos, ikke den kembo potta som står på nå.

 

Men jeg ville jo tro laderne ville oppføre seg likt, selv om de er av forskjellig årgang. Hvis dem ikke har gjort store forandringer fra generasjon, til generasjon.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Men selve lyden som jeg savner er den lyden av laderen som spinner opp. Denne var veldig markant på min -91, mens på denne så er den en lav lyd som bare forsvinner i bråket. Får håpe mann hører mer når jeg får på no ordentlig eksos, ikke den kembo potta som står på nå.

 

Men jeg ville jo tro laderne ville oppføre seg likt, selv om de er av forskjellig årgang. Hvis dem ikke har gjort store forandringer fra generasjon, til generasjon.

 

Forskjellig utforming på utblåsdelen av midtdelen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Forskjellig utforming på utblåsdelen av midtdelen

 

Åkei...så da er det ikke mer å gjøre med den saken, for å få litt bedre G lader lyd... :(

 

På VW forumet, snakket du om hvordan få den "dump" lyd, med enkle koplinger...fortell litt P.C.

 

Er det noen som har kontroll eller noen oversikt noe sted på hvor lande slangene i motor rommet er og hvilken diameter de har? Eks. slangen som går fra utblåst på lader, til IC rør? Og videre fra innsug til røret som går i retur til laderen? Og hvor kan jeg få tak i ett T stykke, for å lage en re-route??

 

Tess her i byen var jo sannelig helt ubrukelige. Ville ikke, eller visste ikke om noe passet, diametrene de hadde var feil, og alt var galt...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Åkei...så da er det ikke mer å gjøre med den saken, for å få litt bedre G lader lyd... :(

 

På VW forumet, snakket du om hvordan få den "dump" lyd, med enkle koplinger...fortell litt P.C.

 

Litt enkelt forklart:

 

Fjern returrøret til mellom spjeld og lader

før oljeslangen til catchtank

tett det ekstra hullet på laderen eller sett på ekstra filter

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Litt enkelt forklart:

 

Fjern returrøret til mellom spjeld og lader

før oljeslangen til catchtank

tett det ekstra hullet på laderen eller sett på ekstra filter

 

Ehh..uhhmmwhat? Har du den vanskelige forklaringen også? Kanskje ett bilde eller to også?

 

Retur røret er vell det som kommer tilbake fra innsuget, med returluft. Tette? Sette på ekstra filter? Da må mann ha en howitzer til?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Ehh..uhhmmwhat? Har du den vanskelige forklaringen også? Kanskje ett bilde eller to også?

 

Retur røret er vell det som kommer tilbake fra innsuget, med returluft. Tette? Sette på ekstra filter? Da må mann ha en howitzer til?

 

Har ingen bilder, har ikke gjort dette selv enda

 

Tar du bort retur røret skjønner du resten.

 

Trenger en slange, induction kit el til ja hvis du skal ha dobble innsug på laderen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Har ingen bilder, har ikke gjort dette selv enda

 

Tar du bort retur røret skjønner du resten.

 

Trenger en slange, induction kit el til ja hvis du skal ha dobble innsug på laderen

 

Legger inn ett bilde. Er forholdsvis grønn på G laderen..spør så lærer mann litt også. Takker for hjelpa P.C. Kanskje du kan tegne og forklare litt videre på denne tegningen.

 

engineclose.jpg

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår