Gå til innhold

G lader trykk og lyd..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Ingen rør som skal kappes. Filter skal på lader ja. Catchtank må du kjøpe. oljeåndingen som går fra enden av toppdeksel skal inn i catch tank, istedet for i returrøret. Se på bildet. Nr 22 fjernes. Slangen som går til 22 byttes ut mot en som går til catchtank

 

VAG01EFF.gif

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Polo Classic

Ingen rør som skal kappes. Filter skal på lader ja. Catchtank må du kjøpe. oljeåndingen som går fra enden av toppdeksel skal inn i catch tank, istedet for i returrøret. Se på bildet. Nr 22 fjernes. Slangen som går til 22 byttes ut mot en som går til catchtank

 

VAG01EFF.gif

 

Kult!!! Vil dette slite noe mer på lader/motor? Hva gjør mann med hullet som blir etter nr 13 (23)? Der nr 13 (23) skal stå? Dette hullet blir jo på selve innsuget. Og en Caych takn, den skal ikke være tilkoplet noe annet enn den slangen fra veivhus ventilasjonen?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returspjeldet kan du ha åpent eller sette på filter der. om det sliter mer er juryen fortsatt ute og diskuterer. du slipper å få masse dritt i laderen, men på den andre siden smører oljedampen som blir resirkulert tettningslistene en tanke. Oljedampen går dog at effektivt oktantall synker, da olje har lavere oktantall enn bensin

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Returspjeldet kan du ha åpent eller sette på filter der

 

 

Genialt!! Catch tanken den kan bare plasseres der det passer seg, kun tilkoplet veihus ventilasjon, ett cone filter til på retursiden av laderen, og returspjeldet med lite filter. Hvor får mann tak i sånn lite filter..?? Har liksom aldri sett slike i salg.

 

 

Men jeg mener slangen fra ISV går ned på dette røret. Da er det bare å få tak i re route til den, så er det i boks også??

 

Du har vell aldri en ISV re route liggende å slenge?

 

Må jo prøve dette i løpet av svært kort tid..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg på med noen svisj, swosj og griselyd spørsmål :)

 

Har ikke kjørt sælrig mange G 60`er og vet ikke helt hvordan det skal låte, men min har hvertfall en skikkelig griselyd... Lurer litt på om den hviner litt vel mye. Tankene går mot et slitent lager eller noe i den duren. Noen tips?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWfanatic

hiver meg på med noen svisj, swosj og griselyd spørsmål :)

 

Har ikke kjørt sælrig mange G 60`er og vet ikke helt hvordan det skal låte, men min har hvertfall en skikkelig griselyd... Lurer litt på om den hviner litt vel mye. Tankene går mot et slitent lager eller noe i den duren. Noen tips?

 

1,2,3....:

 

Følg leksa under her. Lader G laderen nok, så kjører du til det smeller...hvis ikke, få den inn på overhaling hos P.C.

Kan selvfølgelig være ett lager som er slitent, men da må du stille deg opp med panseret åpent, og gi gass, mens du lytter til laderen om der er litt skummle lyder ute og går...

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu :) Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det og den lader mellom 1700 og 1800 varier litt, viser nærmere 1800 i litt motbakke. Så den lader jo relativ greit. Mye mulig det skal være sånn!

 

Skal på VW/Audi treffet i drammen 1. mai, så får vel få noe experter til å høre på det da. :)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWfanatic

Har gjort det og den lader mellom 1700 og 1800 varier litt, viser nærmere 1800 i litt motbakke. Så den lader jo relativ greit. Mye mulig det skal være sånn!

 

Skal på VW/Audi treffet i drammen 1. mai, så får vel få noe experter til å høre på det da. :)

 

Hue under panser, kose og lytte til G lader er aldri feil :D

 

Den lader jo riktig da, hvis den har originalt reimhjul. Er det en lader med 68 mm reimhjul, så trenger den sårt overhaling...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trykket skal ligge på 84-104, begge mine ladere gir trykk på max 113 og varierer litt. Har mine tvil på at begge laderene er like "dårlige"....?

 

Har mere tro på at jeg har en lekkasje, får inderlige håpe det. For da fikk jeg en g-lader får 2000kr som skal lade 0.6bar.

 

Hvordan finner folket her frem til om det er lekkasje i motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å blande meg i dilemmaet ditt nå, men ser at P.C svarer på sp.mål her, og at ISV ble nevnt...

 

Jeg kan ikke kjøre med ISV tilkoblet, for da blir tomgangen helt vill.

Turtallet svinger kraftig, og blir helst liggende på rundt 2000 rpm hvis den i det hele tatt stabiliserer seg.. Hva kan dette komme av?

 

Mekanikeren jeg snakka med fabla om ledningsbrudd eller noe sånt, men med ISV tilkoblet skjer det jo ting i det minste, bare at tingene som skjer er rare ;)

 

Litt dumt å ikke ha ISV tilkoblet da, må holde på gassen når motoren er kald..hehe..

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Der følte jeg meg glupis gitt:rolleyes:

 

Peiling på hvor mye en ISV koster? Noen som har en til salgs?

 

Hvordan er det med bestilling av ISV re-route, pulley, chip osv i utlandet? Må man regne med å bli ruinert av toll-avgifter osv da? Anbefalinger på hvor man kan skaffe slikt i Norge?

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thojen

ok.. Der følte jeg meg glupis gitt:rolleyes:

 

Peiling på hvor mye en ISV koster? Noen som har en til salgs?

 

Hvordan er det med bestilling av ISV re-route, pulley, chip osv i utlandet? Må man regne med å bli ruinert av toll-avgifter osv da? Anbefalinger på hvor man kan skaffe slikt i Norge?

 

Bahnbrenner har og Kompressor Kanada ( http://WWW.Bahnbrenner.com og http://www.kompressorcanada.ca)

 

Men Bahnbrenner har en JÆVLIG frakt, mens KK har 6 ++++ uker leverings tid.

 

Polo Classic: Har du gode ideer på plasser å få tak i en rimelig Catch can/tank?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thojen

Hvordan er det med bestilling av ISV re-route, pulley, chip osv i utlandet? Må man regne med å bli ruinert av toll-avgifter osv da? Anbefalinger på hvor man kan skaffe slikt i Norge?

 

Du må betale mva og fortollingsgebyr.

 

Jeg skaffer det meste av G-lader snacks

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår