Gå til innhold

G lader trykk og lyd..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Har vært en del på Bahnbrenner og kikket. Grei side i hvertfall.

 

Polo: Det jeg tenkte da, uten å skryte av at jeg har kjempestor peiling:

 

ISV (må vel skiftes da,kanskje..)

ISV re-route

Chip (stage 2?)

68mm pulley/belte

Fordel å skifte bensintrykkreg.?

 

 

Ca pris for noe sånt da?

 

Ellers mottas tips og råd i sammenheng med dette med stor takk!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Peltz

 

Bahnbrenner har og Kompressor Kanada ( http://WWW.Bahnbrenner.com og http://www.kompressorcanada.ca)

 

Men Bahnbrenner har en JÆVLIG frakt, mens KK har 6 ++++ uker leverings tid.

 

Polo Classic: Har du gode ideer på plasser å få tak i en rimelig Catch can/tank?

 

 

Tank med fester osv fra Greddy er underveis! (Håper jeg...)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv med ISV`ne frakoblet, men har fått beskjed om at det ikke gjør noe, eneste man kan merke er vistnok problemre med å få den til å gå ordentlig/sterte når det er kaldt ute (om vinteren). Merker ingenting til at den er koblet fra, og biler er/blir bare brukt om sommeren så da har jeg igrunn ikke tenkt å gjøre noe med det.

 

noen kommentarer?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dal-z

Altså... jeg fikk ikke helt med meg meningen med å re-route den som dere sier.... (sette på catchtank på oljeåndinga og filter på kompressoren) .... Hva er vitsen med det??????

 

De fleste gjør det vel for å få lyden av dumpventil, men med dobble filter blir det også litt høyere effekt.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dal-z

åkey.... får man skikkelig dump lyd da???? Forsvinner ikke den kule kompressor"plystringa" da????

 

Den lyden som du får når du slipper opp og returluften går ut i luftfilter blir borte ja. Plystre lyden du får, vil du ikke ha. Den kommer når luften blir supersonisk inne i laderen, dette er ikke bra for laderen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dal-z

åkey.... får man skikkelig dump lyd da???? Forsvinner ikke den kule kompressor"plystringa" da????

 

Hvis du har lest post fra begynnelsen, ser du at mitt problem er at jeg ikke har den kule plystringen, dvs den er der, men ikke så markant som den skal være, selv med mye, godt ladetrykk. Det er denne jeg skal bøte på med dette oppsettet Polo Classic har kommet med.

 

Bilen står på verksted idag, men jeg regner med alt av deler er på plass til dette innen helga, og da, DA blir det skruing...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Den lyden som du får når du slipper opp og returluften går ut i luftfilter blir borte ja. Plystre lyden du får, vil du ikke ha. Den kommer når luften blir supersonisk inne i laderen, dette er ikke bra for laderen.

 

Er plystrelyden ikke bra for laderen???? WHAT????? DET høres ikke bra ut!!!! Sikker på ditta derre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Hvis du har lest post fra begynnelsen, ser du at mitt problem er at jeg ikke har den kule plystringen, dvs den er der, men ikke så markant som den skal være, selv med mye, godt ladetrykk. Det er denne jeg skal bøte på med dette oppsettet Polo Classic har kommet med.

 

Bilen står på verksted idag, men jeg regner med alt av deler er på plass til dette innen helga, og da, DA blir det skruing...

 

Åkey... fatta tegninga.... kjipern at du ikke har den plystrelyden da... den e jo ULTIMATRÅ! (men blir litt bekymra når P.C. driver å sir den e farlig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dal-z

 

Åkey... fatta tegninga.... kjipern at du ikke har den plystrelyden da... den e jo ULTIMATRÅ! (men blir litt bekymra når P.C. driver å sir den e farlig....)

 

Få vekk rørene og dritten, få bygd om!!

 

Går nok greit for det om. Må tenke at de faktisk lagde bilen slik i utgangspunktet. Og har den holdt i 10 - 15 år, så holder den en god stund til, hvis du kjæler litt med den, og overhaler osv.

 

Plystrelyden var veldig, veldig sterk på min gamle bil, men jeg får prøve denne løsningen her, og se hvordan den virker. Er jo ikke værre enn at mann kopler tilbake, hvis det ikke går som planlagt..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

engineclose.jpg

 

Som antydet på bildet (med blått).... den slangen som kommer fra tomgangsregulatoren går på dette bildet inn på røret fra IC til spjeldhus... men på min er det ikke slik.... der er tomgangsregulatoren koblet opp til det røret som dere diskuterer å fjerne.....

 

Noen som vet nokke om dette??? Er det det samma kor tomgangsregulatoren er kobla?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dal-z

det ser forøvrig ut som om tomgangsregulatoren på dette bildet egentlig var koblet ned på den slangen som dere diskuterer å fjerne (ser bøyen på slangen).....

 

Det du ser på bildet, er en re route av ISV (tomgangs stab.) Dette gir ISV litt sterkere, klarere signaler, så han vet hva han holder på med. Gir visst nok noen føll i tillegg (sier føll, for tror ikke det blir no hest av det).

 

ISV re route er ett must for å få koplet fra retur røret, da ISV originalt er koplet ned på røret, som du lurer på, og som det er på din, og min inntil videre.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som mye stress for en plystrelyd...

 

Min erfaring med g-ladere er at de spytter ut en del olje som lekker ut ved tetningene rundt akslingen på g-laderen..

 

så uanset om det monteres catch-tank, så vil det bli litt olje i omløp.

Og når da retur-åpningen på gass-sjellet står åpen vil det bli et temmelig møkkete motorrom..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår