Gå til innhold

G lader trykk og lyd..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Originally posted by RSG60

Hørest ut som mye stress for en plystrelyd...

 

Min erfaring med g-ladere er at de spytter ut en del olje som lekker ut ved tetningene rundt akslingen på g-laderen..

 

så uanset om det monteres catch-tank, så vil det bli litt olje i omløp.

Og når da retur-åpningen på gass-sjellet står åpen vil det bli et temmelig møkkete motorrom..

,

 

Nyoverhalte ladere skal ikke ha dette problemet. Hvis de har det har de slitt aksel, som da må skiftes

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har montert catch tank og div. filtre for å få plystre lyden ?

Har litt lyst til å gjøre det på min, men sku helst har visst om noen andre som har gjort det før.

Vis gjerne med bilde.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JungHanz

Noen som har montert catch tank og div. filtre for å få plystre lyden ?

Har litt lyst til å gjøre det på min, men sku helst har visst om noen andre som har gjort det før.

Vis gjerne med bilde.

 

Jeg gjorde dette på min, lyden ble rimelig tøff, men jeg hadde ikke riktig size på alle slanger og luftfilter, så det så en smule halvhjertet ut. Var uansett bare ett prøve prosjekt.

 

Her er bilder av min:

 

DSC00012.jpg

DSC00014.jpg

 

Og til slutt, hvordan det hørtes ut, litt dårlig film og lyd, men..

 

Film på lyden av komplett re route

 

Jeg har koplet tilbake til slik det var til å begynne med, og jeg fikk den lyden jeg ville ha, dvs nesten..det ble nesten til den lyden jeg ville ha.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje bedre å koble på en blow off ventil ?

Her er en tysker som har gjort det: http://www.blauertacho.de/doc/bov/vw/g-60/bov-g60.htm

 

Men på det Peltz har gjort er det vits å ha så stort filter på laderen ? Eller er det egnetlig ikke noe vits å ha filter der i det hele tatt.. Han tyskern på blauertacho.de har bare satt ei metall plate over åpningen.

Hvor har du kjøpt catch tanken ? Og hvor er ledningen fra catch tanken som skal føre olja tilbake til motoren ?

Der røret som går til catch tanken satt på et rør som gikk fra forgasseren ? Hvor er det røret blitt av ?

 

Jeg vet jeg er dårlig til å forklare men håper jeg gjør meg forståttt.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JungHanz

Er det kanskje bedre å koble på en blow off ventil ?

Her er en tysker som har gjort det: http://www.blauertacho.de/doc/bov/vw/g-60/bov-g60.htm

 

Men på det Peltz har gjort er det vits å ha så stort filter på laderen ? Eller er det egnetlig ikke noe vits å ha filter der i det hele tatt.. Han tyskern på blauertacho.de har bare satt ei metall plate over åpningen.

Hvor har du kjøpt catch tanken ? Og hvor er ledningen fra catch tanken som skal føre olja tilbake til motoren ?

Der røret som går til catch tanken satt på et rør som gikk fra forgasseren ? Hvor er det røret blitt av ?

 

Jeg vet jeg er dårlig til å forklare men håper jeg gjør meg forståttt.

 

1. Filteret er for stort, derfor koplet jeg tilbake igjen (en av grunnene)

2. Går ann å kle igjen med metall plate, jeg hadde kun en prøve kopling på dette, så derfor to filter.

3. Ingen slanger går fra veihus vent - catch - catch - motor, men har sett de som går fra veivhus vent - g lader.

4. Røret ble fjernet, for å få den lyden og effekt jeg ønsket.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei...

Så Det er fra "hullet" der den orginale returluft slangen til g-laderen lyden kommer fra.. Ikke noe filter eller noe.. bare et hull ?

Så catch tanken er der bare for å samle oljen ? Blir den ikke full etterhvert ?

Hvor kjøpte du catch tanken ? Er vel egnetlig ikke nødvendig med en spesiell tank, er vel bare å bruke vilken som helst tank som tåler olje. Og har lufte hull på toppen.

Er vel like greit å bruke ei metall plate for å tette g-laderen, da slipper man jo å kjøpe ekstra filter. pluss at det blir bedre plass.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JungHanz

Åkei...

Så Det er fra "hullet" der den orginale returluft slangen til g-laderen lyden kommer fra.. Ikke noe filter eller noe.. bare et hull ?

Så catch tanken er der bare for å samle oljen ? Blir den ikke full etterhvert ?

Hvor kjøpte du catch tanken ? Er vel egnetlig ikke nødvendig med en spesiell tank, er vel bare å bruke vilken som helst tank som tåler olje. Og har lufte hull på toppen.

Er vel like greit å bruke ei metall plate for å tette g-laderen, da slipper man jo å kjøpe ekstra filter. pluss at det blir bedre plass.

 

Det er ikke det helt store problemet på Passat G60. Er bedre plass der nedi for å kople opp en slik løsning som jeg hadde koplet til, og i tillegg har Passat en frisk lyft slange fra skjer/hjulbue..denne har jeg ikke funnet på corra. Ble litt trangt på Corra, gitt.

 

Ett mindre filter løser problemet. Catchtanken tar kun i mot olje damp, og blir ikke full på temmelig mange mil. Tanken ble laget av en dude på møre.

 

Med to filter på laderen, suger den luft fra begge sider, mener jeg. Jeg fikk en forsinkelse på innsuget med gassen igjen, da han må suge luft fra scratch igjen. Vanligvis får han jo overskuddsluften via retur slangen. Denne blir jo spylt ut i motorrommet med en slik kopling..

 

Styrer nå med å finne ut av noen amerikanere som har montert BOV på sine biler, men så finne ut hvordan....hmmmmmmmmm

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er overskuddslufta som spyttes ut i motorrommet som lager plystre lyden ?

Tror nok det er bedre med e BOV, får nok kanskje en litt markant lyd. Og så ser det ut som om man slipper catch tank, om du ser pa hva han på blauertacho.de har gjort. Han har bare et lite filter der oljedampen kommer opp.......

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har lest en god del om akkuart dette å fjerne returrøret til G-laderen for å få plystrelyden. Fant noen gode forum på wvvortex og the-corrado.net

Nesten alle som gjør denne modden på disse forumene bruker ikke ISV-Rerout, de setter bare på et filter på ISV'n.

Så det jeg lurer på er om det virkelig er nødvendig å reroute ISV'n. De fleste tetter også igjen det andre luft inntaket på G-laderen ettersom filteret blir liggende så utrolig nærme radiatoren.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trikset er å bruker alu adaptere på innsuget på laderen med fleksible slanger, fjerne kullfitertanken og sett et filter der, med skjerming fra hjulet og ha et på orginal plass med varmeskjold. Å ha bare et ekstra filter bak viften er verre enn varm innsugsluft.

 

De som har sett under panseret på min skjønner hvordan

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ok, jeg skal ikke ha noe filter bak radiatoren. Ser gjerne et bilde av hvordan du har gjort det !

Men det jeg lurte mest på var det med ISV'n, om den trengs å reroutes ? I såfall hvor får jeg kjøpt et slikt T stykke som passer innpå slangen til innsugsmanifolden som passer til ISV slangen også, slik som Peltz har på bildet litt over her.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den tanken gav en del signal til hjernen..?? Og da bør vell denne kanskje være på plass hvis bilen skal gå rett..?

 

Hva jeg gjorde var ett test prosjekt. Men blir det montering av BOV på meg, skal jeg se om jeg får til å kople til ett ekstra filter der kullfiber tanken står. Så den her om dagen, grei plass å sette filter. Får både frisk luft inn og er en smule skjermet for dritt..litt skjermet i allefall..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår