Gå til innhold

1.8t BFB går varm

Ranger emnet

SvennErik

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2004mod 1.8tq b6 som går varm under kjøring.

Har byttet termostat, flushet hele kjøleanlegget.

Går ikke varm på tomgang.

Blir varmt i cupen på tomgang. (Sirkulerer bra?)

Sjekket for feilkoder i vag-com og logget begge temp-følerne (funker som de skal)

Ikke noe olje i kjølevæska å ikke noe kjølevæske i oljen. (Bruker ikke kjøleveske)

Vifta starter på 100 grader termostaten åpner å da.

Ikke noe stempler som er vasket av kjølevæske å kjølevannet bobler ikke ved pådrag ved kald motor.

Lukter heller ikke noe eksos av kjølevæsken.

Luftet systemet på alle mulig tenkelig måter i timesvis.

Forslag mottas med stor takk smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spurte er at jeg hadde mye av det samme på min gamle 2001 Audi A4 (B5) 1.9TDI

Kjøpte først ny og billig termostat på biltema. Satte den i selv og fikk problemer. Prøvde å koke den, og den slo inn. Så den var hel. Så jeg leverte bilen på verksted, bilxtra verksted. De hentet ny termostat hos seg selv og satte den i. Samme problem. Så ble vi enige om å kjøpe ny termostat fra Møller. Og det hjalp, problem borte. Bilen var perfekt igjen

Oppbyggingen av termostaten fra biltema og bilxtra var ikke lik den på Møller. (Om jeg husker riktig)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men oppbyggingen ser identisk ut her. ps det er elektronisk termostat hus på b6, så jeg måtte bytte hele huset.

Begge slangen fra radiatoren blir varm å så jeg tviler på det er termostaten, men man vet jo aldri. men er det mulig å få rask varme i kupeen på tomgang visst vannpumpen er sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider