Gå til innhold

Ca20 - Ca18

Hawkon

Anbefalte innlegg

Heh, starter enda en tråd om CA blokka her ;)

Bare lurte på om noen vet om innsug og eksos portene er like på CA18(ET) og CA20(S/E)?

Lurer *ENDA* en gang på å bare flytte innsprøytning, turbo og ledninger over istedenfor å flytte på hele greia... pluss at jeg da hadde hatt en CA20ET ;)

Bilmekanikeren.net, hvor er det blitt av deg? Har du tegninger? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, men problemet er ledningsnettet... ser ut til at motorstyring og det ligger på passasjerside gjennom brannvegg på turbo bilen, mens div funksjoner som radiator, frontlykter osv ligger på førerside...

ikke sikkert jeg trenger å flytte over hele sulamitten hvis dette stemmer; at nissan har lagd et 'felles' nett for begge type biler og dermed er det ikke så veldig vanskelig å få flytta over...

*pugge ledningsnett manual*

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem det, det der fikser du selv garantert!! Jeg tar slike jobber og har en del tid til overs !! :) hehe

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner, det jeg trodde også.

hva vet du om ledningsnettet?

har forhørt meg litt rundt her og der hva som egentlig er forskjellen på en forgasserbluebird og en turbo m/inj. bluebird..

som sagt i forrige post, så mener jeg at motorstyring og tilhørende elektronikk ligger på passasjersiden og inn gjennom brannvegg på samme side til ECU under passasjersetet, mens lykter, radiator og div ligger på førersiden og kommer inn til sikringsboksen under rattet.

noen som kan verifisere dette?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider