Gå til innhold

AUX/Anlegg/Bass til BMW 316i?

Ranger emnet

xJanern

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg en fin BMW 316i 2004 Model med 1.8l 116hk motor :)

Også lurte jeg på om det går eventuelt å få satt inn en bass kasse på den spilleren som er i bilen, husker ikke helt hvilken spiller det er.

Men det er den business cd greia, den som er litt liten som er over klimakontrollen :)

Også trenger jeg AUX til den da :P

Og hvis det ikke går, så går det vell ann å sette inn sånn at man kan bruke en vanlig 1DIN skinne spiller ? :)

Og hva heter egentlig denne bilen liksom? styling eller nå hva det er xD

Mvh

Jan-Erik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er fult mulig å sette inne en 1DIN spiller

Du trenger denne:
http://www.dynabel.no/Shop/Product/1-DIN-ramme-BMW-RAF1001/AK1085

Kan også kjøpes/skaffes hos din lokale bilstereo butikk (bilxtra, mekonomen f.eks) 

Da du har den ramma er det bare å velge hvilken som helst 1DIN spiller. 

Da får du også mulighet til å koble på bass ;) 

Bilen din er vel en E46

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er fult mulig å sette inne en 1DIN spiller

Du trenger denne:

http://www.dynabel.no/Shop/Product/1-DIN-ramme-BMW-RAF1001/AK1085

Kan også kjøpes/skaffes hos din lokale bilstereo butikk (bilxtra, mekonomen f.eks) 

Da du har den ramma er det bare å velge hvilken som helst 1DIN spiller. 

Da får du også mulighet til å koble på bass 1-winking.gif

Bilen din er vel en E46

Tusen takk for svar, men kommer ikke jeg til å trenge ISO overganger?

Jeg har en Kenwood KIV-700 jeg kanskje har tenkt til å flytte over fra mazdaen min :P

Vet ikke helt om den er defekt, fordi det kommer sånn summe lyd eller nå hva jeg skal si i mazdaen når jeg gasser på, skrur jeg av spilleren så kommer det ikke xD

Eller er det bare dårlig jordet ?

En grunn for at jeg også kanskje vil beholde den spilleren som er i bilen er fordi den ser så mye bedre ut enn en 1 din spiller :P

Mvh

Jan-Erik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at du har tvistet signal kabelen rundt strømkabelen til anlegget ;) (Dårlig montert, dårlig skjerm på signal kabelen) 

Kan også være spilleren, men er nok bare monteringa. 

Hvordan det er i en BMW vet jeg ikke, aldri montert bilstereo i en BMW. Kan se ut som du trenger denne:
http://www.elutstyr.no/bilmerke-tilbehor/adaptere-bmw/iso-adapter/connect-c153407iso-bmw-iso-adapter-for-1-3-5-x3-x5-z4-z8-serie.html

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at du har tvistet signal kabelen rundt strømkabelen til anlegget 1-winking.gif (Dårlig montert, dårlig skjerm på signal kabelen) 

Kan også være spilleren, men er nok bare monteringa. 

Hvordan det er i en BMW vet jeg ikke, aldri montert bilstereo i en BMW. Kan se ut som du trenger denne:

http://www.elutstyr.no/bilmerke-tilbehor/adaptere-bmw/iso-adapter/connect-c153407iso-bmw-iso-adapter-for-1-3-5-x3-x5-z4-z8-serie.html

Hehe

Er noe sånt ja :P :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ut spilleren din ved å løsne pyntelisten som går fra passasjersiden, og  lista over spilleren din, bare å lirke ut med flatt skrujern.

Spilleren din er festet i 2 stjerneskruer. Mulig du også kan ha runde kontakter i spilleren din, da trenger du isåfall en annen overgang, var nemlig dette i en 02 mod E46 sedan jeg byttet spiller i tidligere...... Men var dog en original kasett spiller i den.....

Hvis du skal ha basskasse, så er vel batteriet foran på din. Du har ihvertfall en gummiplugg rett under batteriet i motorrommet smile.gif slik at du får tredd strømledningen i gjennom. Ledningen kommer inn bak hanskerommet, dette er lett å få ut. Kun festet i noen stjerneskruer (tror det er 5 eller 6stk).

Jordinga kan du koble til et jordingspunkt som er bak trekket på høyre side av bagasjerommet.

Ellers så følg rådene du har fått over her smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider