apetor Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Holder på å skifte vannpumpe på 240, 93 modell. Har demontert alle skruene, men får ikke vannpumpa ut. Hva skal jeg gjøre for å få lirka den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Må nok bruke litt krefter, da den nok har sitti der ei stund. Dobbeltsjekk at du har fått med alle skruene og slå litt på den med en hammer da den skal skiftes uansett så gjør ikke det noe. Vær nøye med å pusse det helt rent der pakningen til vannpumpa skal sitte. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apetor Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Da jeg gikk ut igjen etter å skrevet innlegget her, tok jeg i litt mer, da kom den. Gjorde så godt jeg kunne med rengjøring/pussing, tror det ble tett. Er det for å spare penger produsenten droper de fire skruene som holder reimskiva og vifta? Plundra en del med å løsne dem fra den gamle pumpa:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 De sparer nok ganske mange kroner på og ikke sette i nye skruer der nå de lager mange tusen sånne pumper ja :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg