Gå til innhold

Skru opp høyden på justerbart senkesett, ny forstillingskontroll?

Ranger emnet

Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Har et Supersport black evolution justerbart senkesett på min VW Passat 3bg sedan. Og jeg lurte på om hvis jeg f.eks justerte opp bilen ca 10mm i høyde, vil man få noe problemer hvis man ikke justerer spissingen på nytt da? Vil dette utgjøre noe fare for stor dekkslitasje o.l? Vil jo bli endring i camber, men vil dette ha noe å si ved kun "en liten" justering?

Har nå ca 45mm senk, godkjent hos biltilsynet ifjor.

Noen erfaringer??

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har ikke hatt noen slitasje på innsiden på mine dekk, det har gått veldig greit med den ca 45mm senken jeg har hatt. Har ikke hatt problemer med bærearmer/bærekuler og/eller endeledd heller.

Jeg hevet bilen ca 2 omdreininger opp foran og ca 1.5 omdreininger opp bak, vet ikke hvor mye dette vil tilsi, men kanskje 5-7mm i høyde???

Ikke mye forskjell, men ble ihvertfall veldig fornøyd, og  passet veldig på at det ble 100% likt på høyre og venstre side, har også lik senk foran og bak. Grunnen til at jeg hevet bilen, var at jeg rett og slett ville ha det litt mer praktisk, synes det nå er helt fint smile.gif

Mulig at en av justeringene foran kan ha sigi litt på bilen din? Du burde kontrollere at høyre og venstre side er på helt lik høyde. Deretter huske og stramme den umbrako-låseskruen skikkelig til foran.

Kan jo være at det er noe i forstillinga di som har blitt dårlig? Eller at du har fått kjørt fort i et stort hull, slik at spissinga di har slått seg ut, og dermed ikke er riktig? Men om alt med forstilling er helt ok, så kan det hende at det vil hjelpe om du hever bilen din? Da vil jo camber bli mer positiv? slik at bilen ikke "hviler" så mye på innsiden av hjulet.

Somsakt så har jeg aldri hatt noe problem med dekkslitasje, men din er jo litt mer senket enn min.

Jeg har sedan da, du har stasjonsvogn utifra bildet ditt? Kan vel ikke ha noe å si det? Ville vært rart.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har byttet det meste foran så det bør være greit.

Jeg har nå stilt den opp. Målte før og etter.

3 runder foran ble ca.17mm høyere.

Nå var min senket veldig. Tipper den er ca 40mm senket nå.

Skal heve litt bak også.

Følte det ble mye bedre. Slipper hvertfall å subbe over fartsdumper nå. :-D

Tror det er derfor den har slitt mer på innsiden grunnet for mye senk og negativ camber som ikke er til å unngå.

Må bytte dekk. Sksl følge med videre. :-)

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider