Henree Skrevet Mai 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2014 Jeg har gjort noe dumt: byttet batteri i nøkkelen min selv. Jeg får låst opp og igjen bilen. Men når jeg skal starte så går bare startmotoren men motoren selv vil ikke gå. Jeg får startet bilen med ekstranøkkelen. I følge instruksjonsboka så står det at man skal vri om tenningen, trykke inn knapp A (den man låser bilen med), skru av tenningen og ta ut nøkkelen. I følge Google (treff på andre forumer) så kan man vri om tenningen, holde inne knapp A i 10 sekunder, skru av tenningen og ta ut nøkkelen, vente i 10 sekunder før man starter bilen. Ingen av de overnevnte metodene fungerer for meg Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å få nøkkelen til å starte bilen igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2014 Høres rart ut at startsperra skal slå ut da har skiftet batteri, hvis ikke chippen inni nøkkelen ble borte når du skiftet batteri. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henree Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2014 Høres rart ut at startsperra skal slå ut da har skiftet batteri, hvis ikke chippen inni nøkkelen ble borte når du skiftet batteri. Ja mener du det er noe mer enn den lille plata med elektronikk og batteriholder? Jeg satt ved et kjøkkenbord og det var ingen "løse skruer" igjen når jeg hadde satt nøkkelen sammen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henree Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2014 Høres rart ut at startsperra skal slå ut da har skiftet batteri, hvis ikke chippen inni nøkkelen ble borte når du skiftet batteri. Du har helt rett. Jeg fant igjen noe som ligner en liten plastbit. Viser seg å være RFID-brikka. Nå er den på plass og bilen starter :) opelduude reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg