Fanbell Skrevet Juni 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2014 Hei.Jeg har en problemstilling som jeg trenger litt hjelp med. Beklager hvis dette ikke er riktig subforum å poste dette i.Jeg har en Suzuki Baleno Stasjonsvogn. Den har en ulyd når man svinger. Har fått beskjed om å bytte drivledd på begge sider, men når jeg googler det, så får jeg opp ord som "drivaksel", "kulelager", "hjulbuene", "drivknute", "hjulbolter". Er dette forskjellige begrep på samme tingen eller faktiske forskjellige deler?Jeg kan ingenting om bil og derfor avhengig av andre sin kunnskap. Jeg har fått beskjed at det er drivleddene som må byttes ut.Hvor kan jeg kjøpe drivledd som ikke koster meg flesket? Og hvor lang tid tar det å bytte dem?Får en kompis til å bytte dem. Jeg spør om tid fordi en venninne fortalte at det tok 4 timer å bytte ett drivledd for dem.Å levere inn på verksted blir ikke aktuelt da det kommer til å koste meg 8815,-Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2014 Drivknute er det samme som drivledd,ellers er det forskjellige deler. Hvilken årsmodell er bilen? Og motor størrelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanbell Skrevet Juni 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2014 Drivknute er det samme som drivledd,ellers er det forskjellige deler. Hvilken årsmodell er bilen? Og motor størrelse? Årsmodell 1997. Lurer på om det var 1,8 l motor. Kan det stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2014 Kanskje 1,6 eller 1,8? Hos meca ser jeg de ligger på 3300 i pris. Du kan kjøpe på ebay fra Tyskland og der er prisen ca 600 pr stk inklusive frakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2014 Du har enten 1.6 eller 1.3 l motor. Det er drivknute/drivledd du skal ha. Dette er rimelig enkelt å bytte. Mellom 1 1/2 og 2 timer for begge sider byttet. MED mindre ting ikke sitter fast :) De kan ha en tendens til å ruste seg fast i hjulnavet og da går det fort litt ekstra tid. Men enkel jobb. Men du bør kunne skru og vite hva du gjør! Drivknute får du kjøpt fleste steder som selger bildeler. Autoutstyr, bilextra, mekonomen, suzuki forhandler? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg