Gå til innhold

Passat radiator skifte, tips?

Ranger emnet

simlan

Anbefalte innlegg

For å få av frontfanger, så må du ta ut grillen. Den får du av ved å skru ut panserlåsen (3.stk 10mm bolter), og deretter hekte av "T-stykket" som du bruker for å åpne panseret. Når du har fått ut "T'en" , så skrur du ut de 2 torx skruene på toppen av grillen, deretter bare løfter du grillen ut av klipsene sine, vær forsiktig, disse kan fort knekke.

Det er 4.stk torx skruer under grillen, og det er 4.stk torx skruer i hver hjulbue foran (som fester innerskjermen i frontfangeren). Det er også 3 skruer under fangeren (flatt skrujern), som fester platen som dekker under motoren. Når alle disse skruene er skrudd ut, så kan du skyve fangeren utover, og ta den vekk. Hvis du har tåkelys, må du koble fra disse, for å ta vekk hele frontfangeren.

Håper dette hjalp. Husk og kjøp frostvæske (Rød, G12) til å etterfylle på den nye radiatotoren din, det vil lekke ut en god del fra slangene du kobler av, så husk en bøtte  smile.gif

Min erfaring er at folk faktisk har skryti av radiatortett, den fra biltema har jeg hørt er bra. Hvis du bruker den, så mener jeg at du bare skal fylle på halve flasken (men følg beskrivelsen på flasken). Om dette kan gå ut over varmeregisteret vet jeg ikke, men skjønner at folk kan være skeptiske. Jeg tror nok det skal gå bra med radiatortett, spørs kanskje på hvor stor lekkasje du har, men jeg har sett at radiatortett'en har fikset en god del på flere biler smile.gif Uten problemer i ettertid.

Men hvis du føler du klarer å bytte radiator selv, så ville jeg gjort dette framfor å bruke radiatortett, hvis et verksted skal gjøre dette, så kan dette fort bli litt dyrt, da blir det en vurderingssak for deg smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider