Gå til innhold

tips ang lufting av bremser

Ranger emnet

audi-maniac

Anbefalte innlegg

Jeg bruker iblandt en slik lufte sak der en setter ett lokk på bremseveskebeholder og setter en slang på ventilen på dekket.. da er det ingen pedalpumping, men vesken strømmer gjennom pga dekktrykket.. enkelt og greit.. aldri vært noe problem da..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her,

dere MÅ være 2 stk. samma faen hva folk sier.

FInn deg en lufteslange som passer overe lufte nippel, og en tom ketchup flaske til overflødig væske.

En setter seg i bilen og hardpumper bremsene til dem er harde.

Når dem er det så må han holde pedalen stram, mens du lufter helt til den treffer bånn og det ikke renner mere væske ut hos deg. Dermed strammer du og han kan hardpumpe bremsa igjen.

OBS!!! Han må IKKE finne på å slippe pedalen mens ventilen hos der åpen... SLik suger du bare luft inn igjen.

Lufte v-bakhjul, h-forhjul, h-bakhjul så v-forhjul. Dere kan lufte hver av hjulene ca 5 ganger hver om gangen.

Når alt dette er gjort, så starter du bilen og hardpumper bremsene dine for å sirkulere olja med pumpa. Om de fortsatt siger litt.. Gjør samme operasjonen en gang til. til du har stive bremser, og det kun renner REN bremsevæske.

Den skal ikke være hvit og ikke innholde luft bobler.

Husk også på å fylle væske i tanken mens du lufter, så du ikke går tom!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-maniac

tusen takk for alle tips.hvis ikke dette holder hva kan ha godt i stykker da?:rolleyes:

pedalen bunner uansett:(

hey, jeg oppdaterte posten min. les igjennom en gang til!

OM du ikke får harde bremser så¨gjør dere en feil. Sikkert at dere slipper pedalen MENS ventilen er åpen.

Om dere gjør ALT riktig! Så se etter lekkasje.. Kan lekke fra slange, Bremsepumpe, eller caliper/cylinder..

Gjør luftinga på betong, så ser du om det renner no sted!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du en Golf 2 gti 16v med skivevbremser bak??

Hadde problemer med at jeg fikk null pedal selv etter at jeg lot systemet renne tom for væske. Etter det jeg har hørt så er det en typisk golf ting å legge seg i calipere bak. Husk og at det var bytte på calipere i 88 eller noe og da skal de monteres opp ned i forhold til vanlig,

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøh?.. Renne igjennom?... Finnes ikke noe som heter å renne igjennom.. Du skal Lufte bremsene på en spesiell måte. kan du det ikke så ikke rør det!

Herregud gutta lever de jævla bilene på verksted å få det unna gjort før dere dreper en stakkar på gata..

er så rått å se folk som ikke har peil kødde med sitt eget liv når det gjelder bil!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en golf og sett på bakre calipere uten væske i. Se om du får pedal på første forsøk da! bilen fikk seg en tur på verksted uten at det hjalp noe som helst! så Virkemiddelet var rett og slett å få en golf mekkis til å lufte bremsene, Brukte vel i overkant av 3 timer kan jeg tenke meg.

Viss du leser litt etter Taper så skrev jeg at jeg lot det renne tom for veske , Påstod da aldri at det var slik en luftet bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du. har jeg nettop byttet ut 4 calipere på min bil! Og jeg har byttet ut nye bremse-slanger og fjernet hele abs systemet..

og sirkla igjennom hele systemet med racing bremsevæske.....

kanke si at jeg hadde no problem med det.... skills kales det......... eller hva?

en hver idiot kan jo lufte bremse system:)

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du må ikke være verdens smarteste for å lufte bremser,men jeg hadde maks uflaks.bremserøret knakk,kjørte 1 km hjem og hovedbremse sylinder gikk til helvete.pumpet som en galing men da gikk bremsekraftforsterkeren fyken.får ordnet det i morgen så for min del.....takk for hjelpen. :)

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. jeg skjønner det. og litt til

men samma faen hva du sier. CALIPER ER CALIPER!

Et bremsesystem fungere likt på all ebiler i verden enten det er made in japan eller polen!!

Lufting av bremser på bil fungere på en hel annen måte enn bremser på MC f,eks. På mc skjører du bremsevæska inn i lufteventilen fra caliper og opp i væske-tanken for å lufte.

På bil er det forklart..

så enkelt kan det være

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da for pokker klart å lufte bremser på flere biler men hvorfor fikk jeg ikke ut luften fra denne gangen da? hvorfor klarte ikke et verksted det heller?? Hvorfor var det tilslutt bare luft i systemet som kom etter 3 timers lufting da??

Alt er jævla enkelt i teorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider