Sonic10 Skrevet Juni 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2014 Tenkte jeg skulle oppgradere frontsettet med et kraftigere. Jeg har et Focal 165A1 nå som jeg kjører på en Infinity Referance, jeg får mest sannsynlig tak i en Dynabel Bf1502 som jeg skal kjøre det nye frontsette på. Hvilke frontsett anbefaler dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Dette: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SQL-165-komponentsett/AS4102 spiller skikkelig bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Blir ikke det litt hardt med dynabelforsterkeren da? 4 ohm 2 x 150w rms 2 ohm 2 x 240w rms Gladen sql 165 2 ohm 150 w rms 225w peak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Neida, fungerer helt fint det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elutstyr Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 http://www.elutstyr.no/hertz-hi-energy-hsk-165xl-4-2-veis-6-5-komponentsett-par.html Siter Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Da vil jeg jo presse frontsette over max bare med rms? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elutstyr Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Watt er i beste fall veiledende. Ikke bry deg så mye om det. Det er en fordel å ha bra med effekt, og det er stort sett det. Følsomhet, kvalitet, oppbygging, og lydbilde er mye viktigere. HSK 165XL tåler EKSTREMT med juling, i tillegg spiller det fint! Siter Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Så jeg vil ikke sprenge frontsettet når jeg kjører på med volum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elutstyr Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Du vil alltid brenne en høyttaler med for mye effekt. Men det er ikke tallet på spilleren din som bestemmer dette. Når man stiller inn en forsterker etter boken (sett at alle høyttalere er koblet på egen forsterker), så skrur du ned gain helt ned på forsterkeren på høyttaleren som skal stilles inn og så skrur du på maks på cd-spilleren din. Så skrur du opp gain på forsterkeren til lyden begynner å vrenge seg, og så skrur du litt ned igjen. Da vil lyden være på maks når spilleren står på maks volum. Når dette er gjort vil ingen forsterker brenne høyttalerne dine på maks volum samme hvor mye effekt du har :) cossiemk1 reagerte på dette 1 Siter Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-A-T Skrevet Juni 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2014 Når dette er gjort vil ingen forsterker brenne høyttalerne dine på maks volum samme hvor mye effekt du har Men over hvor lang tid kan man spille på Max effekt/Volum før høytalere begynner å ta kveld?... altså brent spole Da tenker jeg på kvalitetshøytalere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elutstyr Skrevet Juni 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Det er et lite relevant spørsmål, da det er mange andre faktorer som spiller inn og "ingen" bruker utstyret slik. Man spiller så høyt som utstyret tåler, og ikke høyere. Da vil utstyret spille forvrengt, og hvem skulle ha glede av dette? Du har flere gain/volum-instillinger i et bilstereo-oppsett. En høyttaler tåler en viss oppgitt effekt over en lang periode og gir du den mer effekt, så bli den brent. Skal du spille høyere så må du ha flere høyttalersett og forsterkere. Det er oftest feil instilling av gain som ødelegger en høyttaler, da man får mindre kontroll på elementene med for høy gain, men spiller ikke nødvendigvis høyere. S-A-T reagerte på dette 1 Siter Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg