Gå til innhold

Åpne låst dør med defekt låsesylinder Audi A4 1.8TQ

Ranger emnet

Audisliteren

Anbefalte innlegg

Har ikke fått åpnet høgre bakdør og vindu på over ett halvt år. Altså ikke strøm til døren, døren er låst og barnesikring på. Har hatt inn til verksted, som har prøvd litt, men som var redd for å skade trekket på innsiden av døra. Alternativ ville de skjære ut døra og skifte med en brukt. Møller påstod at de kunne fikse det for under kr 10.000!!  

Tok dermed mot til meg å begynte på oppgaven på mandag med å få av innertrekket, enkelt å få av på åpen dør, men så og si umulig på låst dør. Ta av toppdeksel, skue under håndtak, men sitter klemt på sidene så bare til å slite, men får det ikke f av. Får såpass åpning oppe at jeg kunne komme til låsekassen og se at strømkontakten til låsesylinderen var defekt, ikke mulig å få strøm til låsesylinderen.

Noen som har ideer om hvordan jeg kan åpne døren ute strøm til låsesylinderen? Må antagelig rive av innertrekket for å komme bedre til også. All hjelp tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt med NAF, evt andre redningsselskaper? Flere av de hjelper deg om du har låst inne nøklene i bilen f.eks. De bruker bare en arm for å komme til låsen inni døra. Dra litt i den, og er du heldig så åpner døra seg. 

Vet ikke om det går på din modell, men en kamerat fikk hjelp av NAF. Tok NAF under 10 sekunder å få opp døra. Kan kanskje ha noe med at det var en eldre volvo 740 :P

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 2002-modell så vet ikke om man kan låse opp sluttstykket med en skinne langt vinduet på utsiden (er heller ikke nøkkel på bakdørene). Må da være mulig å åpne låsen innenfra, men jeg vet hva som kan gjøres. Klarer ikke se mekanismen i sluttstykket som åpner og låser døren når jeg ser på døren på motsatt side. Men produsenten av døren på da legge inn mulighet for 1. å kunne ta av innetrekket når døren er igjen og 2. å låse opp dør uten strøm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider